streamer flugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

streamer flugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Masken. Röd eller vit. Denna fluga är krånglig att binda. Köp den i stället.
    Gul Marabou Muddler.
    Gul Dog nobbler.
    Mickey Finn.
    Orange Zonker.
    Svart Zonker
    Svart Wooly Bugger.

De andra hittar du lätt bind beskrivningar på om du googlar litet? Kolla You Tube också.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-29, 11:55.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tycker även helt klart att du ska ha en svart och en rosa mask med.
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Sök på masken på flugor.se. Köp ett par av varje färg så är du hemma.

I filmen visas hur du ska göra med flugan innan fiske. http://www.youtube.com/watch?v=CeIb6gfGGBo
        sigpic

Kommentera

Jag brukar köpa de flesta av mina flugor på flugor.se men jag tycker deras mask har ett alldeles för stort/tungt guldhuvud. Brukar köpa dom här http://www.flyfishingmasters.se/Flug...ken-svart.html eller här https://fiskeflugor.vinnalt.se/category.html/maskar istället. Sen gör jag som i filmen som diedose länkade till. Men inte alltid för ibland kan det vara riktigt grymt att fiska dom direkt som dom är utan att göra så. Det tar ett par kast innan den blir helt blöt och sjunker snabbare, men jag har haft flertalet hugg på den när den ligger på ytan som en torrfluga och även haft flera grymma plogar efter flugan när jag fiskar den snabbt och riktigt ytligt.
          Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Haggis: Vad är det för krok på vinnalts maskar? Det ser ut som en nymfkrok.
            sigpic

Kommentera

Jag har inga kvar av dom just nu så jag kan inte kolla. Även om jag hade haft det så har jag ingen koll på på vilka krokar som är vilka förutom storleken.

Anledningen till att jag köper de maskar jag köper är framför allt vikten. Tycker det blir så fladdrigt när jag ska kasta masken med mitt #5 spö om den är för tung. Köper de flesta maskarna på Sportfiskegiganten, för där har dom minst skalle. Men jag köper även på de andra ställena.

Kommentera

Sjuka är ju hur en 9 år gammal tråd fick liv igen

Kommentera

Wolly Bugger med guldskalle, svart eller brun har sällan svikit mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                  1 svar
                  335 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Okoun
                  av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                  0 svar
                  133 visningar