Flugfiske i Thailand. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske i Thailand.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiske i Thailand.

Har lite funderingar angående flugfiske i Thailand.

Har varit i Thailand flera gånger men det har då blivit mest trolling-fiske med hyrd båt inkl. besättning.

Förra året var det första gången som jag drog iväg ensam och fiskade med en båt, men det blev bara lite bottenmete efter lite korall fisk.

Min fråga är om det finns någon som har provat på att flugfiska i Thailand, och i så fall vart.
    Jag kommer att vara längst på "Koh Lanta" i södra Thailand men även på "Koh si Chang" nära bangkok.

Vill ha tips på vad som gäller om man ska köra havsfiske (saltvatten) och vad som gäller om man skall köra sötvattensfiske i insjöar.

Tacksam för svar.

Hmmm...
    Är det ingen som intresserar sig för denna fråga ??
    Det vore kul om man som ny medlem i detta fiskeforum fick lite uppmärksamhet. Har ställt samma fråga i ett annat kännt fiskeforum är där är diskutionen i full gång.

Hoppas på svar...

Kommentera

Dom fixar vad du vill ha

Fishing Phuket, Bangkok, Khao Lak, Krabi and Hua Hin, Thailand: Sportfishing and Big Game Fishing in saltwater as well as freshwater.

Har fiskat med Neil i somras och dom är otroligt proffisionella.
      Prata med Jonas eller Niel så fixar dom allt efter dina önskemål.

Har bara fiska "pöl" men kolla lite på fiskedrag så får du se vad du har att vänta i båtväg om du vill ut på havet.

Man får vad man betalar för. Jag fiskar aldrig mer med inhemska "bottenmetare" i Thailand.

Kommentera

Flugfiske i Thailand

Hej Daniel,

foerutom att flugfiska i de olika fiske parker som finns runt om i Thailand efter stor Arapaima, Red Tail catfish, Pacu mm. saa finns det ett mycket bra fiske i djungel floderna i Khao Sok national park (ligger mellan Phuket och Koh Samui som ear ganska okeant foer de flesta som fiskat hear. Fisket aer efter Thai Mahseer upp Hampala Barb och paaminner mycket om fiske efter oering flugfiske i Europa. Mahseeren tar baade torr flugor och nympher och smaa streamers, vi fiskar hear med flytande linor och spoen i klass 5-7. Du kan leas mer om fisket paa sidan: http://www.bluewater-anglers.com/flu..._thailand.html Jag haaller paa att gjoera en hemsida foer flugfisket hear som aer klar om en vecka ca. och kommer att finnas paa www.flyfishing-thailand.net

Tight Lines
        Jonas

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
        29 svar
        3 262 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg s1lvertungas  
        Arbetar...
        X