Jag vill få reda på vad som brukar vara mest fångstgivande i P & T dammar. Te.x vilka flugor och HUR man fiskar hem dom och om man ska använda sjunklina eller sjunktafs etc. etc.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
P & t.
Collapse
X
-
Marabou. Montana eller så, marabousvans, vitt brukar jag använda. Hemtagas ryckigt, flytlina med sjunktafs och kulhuvudflugor funkar bra på våren/hösten.
Ibland kör jag även med muddlers, självklart flytande isåfall.
Skiten ska synas, på sommarn kör jag med bobbers på de djupa ställena sakta som fan, med sjunklina.
Fiskar dock inte i någon ful damm utan en jättefin skogssjö där de sätter in kilosfisk och inga pelletsmonster.Senast ändrad av Marc_Bolan; 2009-02-01, 17:40.
-
Tack, detta hjälpte mkt. Var någonstans brukar du fiska?Ursprungligen postat av Marc_Bolan Visa inläggMarabou. Montana eller så, marabousvans, vitt brukar jag använda. Hemtagas ryckigt, flytlina med sjunktafs och kulhuvudflugor funkar bra på våren/hösten.
Ibland kör jag även med muddlers, självklart flytande isåfall.
Skiten ska synas, på sommarn kör jag med bobbers på de djupa ställena sakta som fan, med sjunklina.
Fiskar dock inte i någon ful damm utan en jättefin skogssjö där de sätter in kilosfisk och inga pelletsmonster.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av XtremeFiskaren Visa inläggTack, detta hjälpte mkt. Var någonstans brukar du fiska?
Acksjöarna (det är 2 sjöar man kan gå emellan) vid södertälje/nykvarn, inget superställe, men en fin sjö som inte störs av trafik eller en massa joggande människor. Finns även en del öring som de satt in för att äta upp norsen i sjön och jag har fått upp 2 st, ingen jag känner har fått upp någon så det var riktigt kul!
Kommentera
-
Använder du sjunktafs på det också då eller? Använder du ett klass 5/6 spö?Ursprungligen postat av Erlando Visa inläggSjunklina å oranga dog nobblers kör jag med. Alltid? Ja, nästan..
Kommentera
-
Ingen sjunktafs. #5-6 ja!Ursprungligen postat av XtremeFiskaren Visa inläggAnvänder du sjunktafs på det också då eller? Använder du ett klass 5/6 spö?
Kommentera
Kommentera