Regnbåge med Nymf - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge med Nymf

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbåge med Nymf

Det är lite luddigt för mig på Nymffronten. Jag vet vad en nymf är och den verkar vara effektiv till regnbåge nu på den kommande våren. Jag förstår bara inte hur jag ska hantera den. Tänkte åka till berras om någon vecka och skulle behöva lite förslag på basic nymf-stuff.

Montana räknas som Nymf köp en knippe sånna så klarar du dig

Nej men...du kan ju hantera en nymf på en massa sätt men nu till våren vore kanske sjunklina vore nåt för dig och senare mot sommaren flytlina med montana

Kolla flugor.se finns kategorier där och maaassor av flugor :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
      Montana räknas som Nymf köp en knippe sånna så klarar du dig

Nej men...du kan ju hantera en nymf på en massa sätt men nu till våren vore kanske sjunklina vore nåt för dig och senare mot sommaren flytlina med montana

Kolla flugor.se finns kategorier där och maaassor av flugor :P
      jo sameo har ju ett par sorter. Har tyvärr bara 2 flytlinor... men vad heter sjunklina mer specifikt. Har sett att de står intermidiete, sinking tip och allt möjligt. fattar vad allt betyder på svenska men vad ska man ta? XD

Kommentera

Intermediate sjunker sakta sakta och fiskar i mellanvattnet.

Sinking tip är ganska klart, det är flytlina eller intermediate som den yttersta delen av fluglinan sjunker på.

Bästa är om du pratar med din handlare och förklarar vilket spö du har osv, finns olika klasser på linorna osv osv princip en djungel

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
        0 svar
        154 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jimmykay  
        Arbetar...
        X