Hökensås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hökensås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hökensås

Vilka är de bästa flugorna för hökensås-sjöarna och skall man fiska dem med sjunklina endast. (inte torrflugorna med sjunklina).

Ska åka dit till sommarn och ska även då försöka mig på att fiska lite i baltak där. Gärna tips även till baltak.

Hökensås

tja. Har vart i Hökensås 2 ggr, kan börja med att rekomendera Prinsa-sjöarna grymt bra fiske. Det som funkade för mig va olivgrön zonker på en sjunktafs och små svarta nymfer med välldigt lång tafs, typ black martinez, harröra osv.
    Hur som helst det är underbart fiske i hökensås, ska nog tillbax dit i sommar ja me.

Lycka till....

Kommentera

Ursprungligen postat av XtremeFiskaren Visa inlägg
      Vilka är de bästa flugorna för hökensås-sjöarna och skall man fiska dem med sjunklina endast. (inte torrflugorna med sjunklina).

Ska åka dit till sommarn och ska även då försöka mig på att fiska lite i baltak där. Gärna tips även till baltak.

Då ses vi i Hökensås i sommar då Jag kommer också sticka dit och köra hårt. Lilla havssjön är inte så dum den..

Om du kör på sommaren så rekomenderar jag boobynymph med sjunklina och dra hem i små drag på djupt vatten. Annars så har du en massa tips på www.hokensas.se..

Ha det

Kommentera

Det beror på när du ska dit. Vinter/ tidig vår är sjuklina och zonkers bra. Mot mitten och slutet av våren är torrflugor och nymfer att rekomendera. Även på sommaren så fungerar ofta också nymfer och torrflugor men då är det ofta syrebrist i vattnet. På hösten fungerar oftast zonkers och streamers bäst.

Kommentera

zonker/nobbler/buggers olivfärgade!

annars e juh lilla havs sjön trevligt under vulgata kläckningen :>
          Är jag ensam om att fiska i norrköping?

Kommentera

Frugan ska på kurs i Tidaholm och undrade om jag skall åka med,,, Låter ju som om man bör prova vattnen där, igentligen är det ju mina hemma vattnen, men fiskar mest på kusten och i norra Sverige.. Mer tips på flugor tack....

Kommentera

Ursprungligen postat av Excolo Visa inlägg
              Frugan ska på kurs i Tidaholm och undrade om jag skall åka med,,, Låter ju som om man bör prova vattnen där, igentligen är det ju mina hemma vattnen, men fiskar mest på kusten och i norra Sverige.. Mer tips på flugor tack....
              Hehe.. Perfekt! Kurs= sånt skit frugan får hålla på med medan jag fiskar

Annars så har dom egentligen en massa tips på hemsidan om flugor, och det är faktiskt flugor som jag kan rekomendera i stor utsträckning.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pjärks Visa inlägg
                Hehe.. Perfekt! Kurs= sånt skit frugan får hålla på med medan jag fiskar

Annars så har dom egentligen en massa tips på hemsidan om flugor, och det är faktiskt flugor som jag kan rekomendera i stor utsträckning.
                Tackar för det, ska kolla in deras hemsida medans frugan kollar kurser ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                0 svar
                158 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jimmykay  
                Arbetar...
                X