Laxfiske i Norge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laxfiske i Norge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laxfiske i Norge

Hejsan!

Jag och några kompisar tänkte fiska lax i Norge för första gången och skulle vilja ha lite tips på bra älvar. Vi hade tänkt att flugfiska och skulle gärna vilja få tag på ett inte alltför dyrt vald i någon älv. Vi hade tänkt att fiska i området runt Gaula-Surna-Orkla-Stjördal.
    Jag har tittat på fiskesträckor i både Gaula och Surna men är intresserad av att få mera tips.

MVH

Daniel Andersson
    http://nypanfishingteam.blogg.se

Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inlägg
    Hejsan!

Jag och några kompisar tänkte fiska lax i Norge för första gången och skulle vilja ha lite tips på bra älvar. Vi hade tänkt att flugfiska och skulle gärna vilja få tag på ett inte alltför dyrt vald i någon älv. Vi hade tänkt att fiska i området runt Gaula-Surna-Orkla-Stjördal.
    Jag har tittat på fiskesträckor i både Gaula och Surna men är intresserad av att få mera tips.

MVH

Daniel Andersson
    Leta rätt på Sandhölan i Orkla ganska fina hölor där var iaf tidigare ägda av Jeger och fiske föreningen lokalt kortvatten.
    Sen har du ju alltid Wormstad Camping lycka till och när ni åker se det som semester ha inte för stora resultatkrav kan vara tufft men vem vet ni kanske trillar rätt får vi hoppas
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Är ni priskänsliga är annars augusti i bla Surna prisvärt med lite tur, i Gaula är alltid vatten ett problem (i aug.) regnar det till är den nog klart bäst iaf.
      Lycka till finns nog inget bättre än att se hoppande/vandrande lax nerströms när man står i bra läge riktigt kul men sällan lätt!
      PMa nicket Flodström där har du nog en riktigt bra källa

Kommentera

Hejsan!

MVH

Daniel Andersson

Hej!
        jag kan varmt rekomendera Björa som rinner ut i namsen. http://www.bjora.no/index.htm
        Stor lax och mycke havsöring. har fått fisk varenda gång jag varit där. har varit där 4 ggr. har varit med om grymt havsöringfiske på natten

MVH
        michael

Kommentera

Jag fiskar i Orkla i augusti varje år, sen några år tillbaka. Orkla och Gaula är dom älvar där det fångas mest lax per år som inte ligger väldigt långt bort. Själv har jag bara ca 45 mil, (från Mora). Kostar en del mn då är det privatvald. Orkla och Gaula är väl nästan rena laxälver, visst går det upp enstaka havsöringar men det är inte många och det finns nån enstaka brunöring. Det tas mycket fisk men så är det många som fiskar oxå. Kan inte rekomendera nån speciell sträcka, fiskar själv på Loe, nära storås.
          Lycka till.
          A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Vi har kikat lite på ett vald som heter Gilseth och Langhölen i de övre delarna av Gaula. Vad tror ni om det vecka 30, är det för tidigt att åka då?
            Nån som har tips på bra vald i både Gaula och Orkla? Stjördalselva verkar lite intressant oxå, nån som har något att säga om den älven?
            http://nypanfishingteam.blogg.se

Kommentera

Ska du fiska i stjördal ta en titt på flora, många föreningssträckor på det kortet till bra priser. Även ersgaard strax nedanför kan vara bra.

Kommentera

Vi har kikat lite på ett vald som heter Gilseth och Langhölen i de övre delarna av Gaula. Vad tror ni om det vecka 30, är det för tidigt att åka då?
                Nån som har tips på bra vald i både Gaula och Orkla? Stjördalselva verkar lite intressant oxå, nån som har något att säga om den älven?
                Ja mej veterligt är den både oreglerad (och opålitlig pga av detta) du kan säkert ha kanonfisken i samtliga älvar nämnda om det regnar till grundtips ha grejor och resväskor packade håll järn koll på på norsk vädermelinga och stick när läget är rätt eller så åker ni helt enkelt dit tar en pilsner och ser det som semester

Kommentera

Ursprungligen postat av franssonflyfishing Visa inlägg
                  Hej!
                  jag kan varmt rekomendera Björa som rinner ut i namsen. http://www.bjora.no/index.htm
                  Stor lax och mycke havsöring. har fått fisk varenda gång jag varit där. har varit där 4 ggr. har varit med om grymt havsöringfiske på natten

MVH
                  michael
                  www.franssonflyfishing.com
                  Detta är ett tips att kolla enligt min åsikt definitivt har bara varit i Namsen en gång och då i huvudälven mycket båtälv utom högre upp då kanske kolla det, stora älvar mycket vatten aldrig fel ska också tillägga ingen större erfarenhet själv som sagt av Namsen med dess tillflöden, men vad jag vet är att om sträckor fiskar bra sett under säsong så brukar de kosta också.
                  Mitt tips åk fiska njut av ett vackert land helt i vår smak! lycka till

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                  0 svar
                  156 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jimmykay  
                  Arbetar...
                  X