När började ni flugfiska? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När började ni flugfiska?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• När började ni flugfiska?

Ja.. som rubriken lyder När började ni flugfiska?

själv började jag sent på sommaren 2007, innan har jag fiskat spinn hela livet i princip (är bara 16) men nu så är det nästan bara fluga som gäller
    Mycket roligare att ta dom på torrt!

Ursprungligen postat av Valt3r Visa inlägg
    Ja.. som rubriken lyder När började ni flugfiska?

själv började jag sent på sommaren 2007, innan har jag fiskat spinn hela livet i princip (är bara 16) men nu så är det nästan bara fluga som gäller
    Det är aldrig för sent.
    Jag började när jag var 11-12 år. DVS 20 år sedan.Lika kul nu som då
    Jakten på dundergurkan

Kommentera

Jag gjorde ett försök 1993. Gick tom en flugkastarkurs i Idre med Bengt Öste, Rolf Smedman, Henrik Matsson och Martin Hedlund som instruktörer. Jag insåg snart min begränsning och gav upp.
      Sedan dess har jag skaffat en komplett utrustning men den används av säkerhetsskäl inte! Jag har inte behov av att få hjärnblödning och psykbryt!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

jag är 20 år ska börja i sommar jag hoppas att det är kul

Kommentera

Jag var i Malung i slutet på 80/början på 90 talet på en jakt o fiske mässa. I utkanten på mässområdet fanns det en liten vattenpöl med ca 50kg nyinplanterad regnbåge. Runt vattnet stog det ett tiotal personer som flugfiskade och nyfiken som man var så tjatade jag å brorsan på far att vi ville prova.. sagt och gjort, sen dess är man fast i flugträsket
          Jag var väl runt 10 år och hade en snäll filur som hjälpte mig å visade hur man gjorde, då hade jag ingen aning om vem Bengt Öste var men nu vet jag bättre Köpte mig ett flugfiskeset samma dag för runt 5hundringen med lina å allt.
          Dansgolvet är till för dom som inte har råd att stå i baren

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          149 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X