Flugtafs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugtafs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugtafs

Tjena lite töntig fråga kanske men vad gör ni med eran tafs för att den inte ska rulla sig? Det är ju inte så bra att den kommer i en klump när man fiskar med torrfluga.. Nu gör jag så att jag bara rullar in den i rullen och tafsarna som jag inte använder rullar jag ihop och har i västen. Tänkte om det finns nåt annat sätt?
    Mycket roligare att ta dom på torrt!

Förvarar mina tafsar på samma sätt som du, tycker inte att det är något problem. När man ska fiska brukar det gå att sträcka tafsen så att den blir rak och fin igen. Det finns särskilda tafssträckare som man kan fästa på västen, då lägger man tafsen mellan "bladen" och drar igenom så blir den rak igen. kolla t.ex här: nr 8

http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

tack för snabbt svar. Blir nog att handla en sån känns som att kasta med en telefonsladd annars och alla fiskar blir ju rädda
      Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

Annars kan man dra i tafsen mellan fingrarna så att det blir friktion mellan linan och fingrarna. På detta sätt rätar linan ut sig. Fast visst de är ju alltid kul med prylar så du kan ju alltid köpa en sån som mangemo nämnde

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
        1 svar
        338 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Okoun
        av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
        0 svar
        134 visningar