Tips på flugrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på flugrulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på flugrulle

Har tänkt att införskafa en ny flugrulle inför HÖ premiären 1/.1

Ska ha den till mitt AFTM 7-8. Ska fiska mycket i saltvatten med den. Nån som har nått bra tips på nån hyfsat bilig rulle typ max 1500+ Gärna billigare!

Dålig ekonomi jusst nu så nån Loop Evotec eller liknande är inte aktuellt även om det hade varit trevligt.

Jag har en okuma integrity 7-8 som jag tycker är helt OK. Tror jag gav runt 7-800:- för den, den har fin broms men det enda minuset är väl att den väger lite mer än de dyrare rullarna. Tror scierra har nån rulle med som heter typ xt eller liknanande som ligger på 1300:- och den verkar ruggigt fin. Tror loop lägger på nån tusing för märket även om deras rullar e fina.

Kommentera

Klart du skall ha en looprulle.

Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Skaffa en VISION XLA..Gryma grejor till gryma killar....
        Dream Team

Kommentera

Okuma Integrity är skön, har en sån #5-6
          /Lazinko

Kommentera

Om du vill hålla dig i de lägre prisklasserna är annars Loops grafitrulle ett gott val, ingen slirbroms å andra sidan så finns det inget i den som kan rosta eller kärva ihop! Dessutom lätt vilket gör att det är enkelt att balansera den till spöet och kör du med flätlina som backing så kan du få på hur mycket backing som helst...

Kommentera

Vision 3 Zone 6-9. En lätt grafitrulle med mjuk broms. Idealisk slitrulle för kustfiske. Kostar strax under 700 spänn.

Kommentera

Originally posted by Zonker
                Vision 3 Zone 6-9. En lätt grafitrulle med mjuk broms. Idealisk slitrulle för kustfiske. Kostar strax under 700 spänn.
                Blir nog en sån så länge sen får vi se hur den är? Lit edålig på att sköta mina grejer så det blir lagom till kustfisket

Kommentera

Om du inte ropade in Looprullen på tradera, så kan jag rekommendera som tidigare nämndes Okuma Integrity 8/9 eller Vision 3zons stora rulle.

Mycket rulle för penningarna helt klart.
                  Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Jag köpte en Scierra XDA till mitt #7 spö och den verkar helt ok
                    Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X