Det är så att jag var och fiskade för ett tag sen i en regnbågssjö med fluga och fick inte ett napp. Ingen som var där fick napp och alla provade olika saker så som bottenmete, spinnfiske, fluga och vanliga mete. Sjön var helt död med undantag av någon liten stackars fisk hoppade i mitten av sjön. Sjön är ca 200 m långe och ca 100 m bred. Finns bara bryggor runt om sjön, man får inte ut med båt och man kan inte vada ut i sjön pga för mjuk botten. 
Vad brukar ni göra i en sådan här situation när ingen fisk visar sig eller är aktiv på något sätt (med undantag på fisken i mitten)?
Jag har blivit mycket intresserad av insektsliknande flugor och vill gärna att likasinnade kunde ge mig tips om vad jag ska göra för att få napp.
Tack på förhand och skitfiske!

Vad brukar ni göra i en sådan här situation när ingen fisk visar sig eller är aktiv på något sätt (med undantag på fisken i mitten)?
Jag har blivit mycket intresserad av insektsliknande flugor och vill gärna att likasinnade kunde ge mig tips om vad jag ska göra för att få napp.
Tack på förhand och skitfiske!
Kommentera