Höstharr funäsdalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstharr funäsdalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höstharr funäsdalen

Tjena,
    Jag funderar på att dra iväg till funäsdalen i mitten på sept, finns det chans på harr då eller börjar det bli försent. Öringen är ju fredad men gäller det endast i strömmande vatten. Kom gärna med tips

Funäsdalen är väl inget harrställe direkt tycker jag. Tror mer på Tännas i sådant fall. Eller varför inte åka över gränsen till Norge o prova fint harrfiske där.

Kommentera

Runt tännäs har jag lite koll, men tänkte snarare uppe i fjälltrakterna som omger funäs. Men det kanske är mest öring som gäller där ?

Kommentera

Yes, mest öring i de trakterna. Ska finnas röding i flertalet sjöar där också, men har inte sett röken av dem.

Kommentera

Måste nog ta och planera om lite nu känner jag. Öring eller röding lär man ju inte se röken av när dom leker. Ska bara vara borta ett par dagar och då går det ju inte direkt att dra upp till kiruna.
          Tips på bra harrställen ?

Kommentera

Har fiskat i dem vattnen i många år, det finns ingen harr på fjället, å röding är det ytterst sparsamt med. Röding hittar du nog mest runt fältjägarstugan - Helags, men i blandbestånd med öring.
            Möjligt att det kan finnas harr i en del vatten mot Hamra -Tänndalen, ska låta det var osagt.

Ska du fiska harr i Funäsdalsregionerna är det nog Tännäs som du ska rikta in dig på (men räkna med mycket vatten). Vängarna är ju fina, och Abborrvickrarna (har kikmetat i dem några ggr, aldrig fått en harr under kilot - helt sant faktiskt). Tännån har hllt svensk rekord, och antalet fiskare har ju varit begrnsat där så den kan ju vara intressant.

Kommentera

Jag skulle nog valt att åka till Älvdalen eller varför inte Glomma. Brukar vara riktigt trevligt harrfiske på dessa bägge ställen i sept.
              Lycka till med att hitta dom små liven
              Dansgolvet är till för dom som inte har råd att stå i baren

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
              29 svar
              3 232 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg s1lvertungas  
              Arbetar...
              X