Hjälp... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp...

De här med flugfiske, har försökt några gånger men får inte till de.
    Jag har ett gammalt spö från 80talet(kanske äldre). har haft de i flera år, kanske inte är det bästa men de kosta inget.

finns det någon i/runt Trollhättan som kan tänka sig hjälpa mig och visa lite tips, skulle vara bra med lite "real life guiding"

Jag kan försöka här. Tänk dig att ditt flugspö är din förlängda arm, rikningen på spöt ska fortsätta i samma rikning som armen. Låssas att du tejpar fast hendleden i det läget. Dra ut lite lite lina kanske, två meter. Börja vispa och låssas att spöt är minutvisaren på klockan, spetsen ska röra sig mellan kl 10 och 14. Jag antar att du vet hur linbågarna ska se ut så börja med att stå lite på sidan så du ser linbågen. Vispa tills du tycker att det ser ok ut. Det bästa är om du har en kompis som också vet hur det "ska se ut" så han eller hon kan säga till när du nitat fast linbågen. Ett stort fel många gör är att börja kasta med för mycket lina så dra ut väldigt lite i taget. Och en sak till, det går aldrig att bli fullärd på detta. Hoppas detta är till någon nytta.
    sigpic

Kommentera

tjena , om du behöver hjälp med flugfisket så kan jag och en kompis hjälpa dig, vi kanske inte är några proffs direkt men flugfiska kan vi skicka pm om du är intresserad
      [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
      0 svar
      161 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jimmykay  
      Arbetar...
      X