flugbindning set? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flugbindning set?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• flugbindning set?

jag vill göra HÖ flugor.
    inte så dyr!
    vad ska jag köpa?
    fins det på berras?

Det finns startutrustningar som innehåller de väsentligaste prylarna och material till vanligare flugor. Innehållet är alldeles utmärkt att börja öva sig med. Snacka med butiken om vad du vill åstadskomma, så kommer du att få tips. Sen följer du dem efter råd!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

tack tack!!

Kommentera

En flugbindningsbok är också väldigt kul att ha då man börjar.

Kommentera

tack
          vet du vad den heter?

Kommentera

c&r finns många olika jag har en som heter flugbindarens stora handbok. har aldrig andvänt den. dom få gånger jag binder flugor så är det enkla mönster så jag har inte behövt andvända den, men det kan nog vara bra med en bok om man ska binda lite svårare mönster.
            Tube for life

Kommentera

Vill tipsa om Nils Vestergaards bok "Flugbindarens ABC", en mkt bra bok med utförliga beskrivningar och mönster, innehåller även några HÖ-flugor!
              Sen har jag fått boken "Den fulländade flugbindaren" av Rolf Smedman, någon som läst? Antagligen inte, har väl typ 20-30 år på nacken...

Kommentera

Jag har ett par stycken olika böcker som jag brukar läsa ur då jag binder, men jag använder dom mest till att lära mig hur man gör metoderna, inte flugorna, dom kan alltid förbättras.

Annars så finns det jättebra sidor med bindbeskrivningar också.

Kommentera

Köp lennart berqvists båda böcker, de är förvisso dyra men fan de är bra!! Jag har också flugbindarens ABC och den är också mycket bra, men lennarts böcker är i en klass för sig.

Jag har itne så bra erfarenhet av billigare sett, jag tror det bästa du kan göra är att be affären plocka ihop till dig. Det kanske bli lite dyrare men samtidigt så får du precis det materialet som du behöver och en en massa strunt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                  0 svar
                  152 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jimmykay  
                  Arbetar...
                  X