Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
lax/havsöringsfiske
Collapse
X
-
förlåt flofström men menade Lars-Peter Gustafsson som tagit två blanka över 20kg tror att det var på "tilda"
-
tack för tipsen!
var det inte en tilda som han tog den på?
har fiskat där några gånger men inte fått något större, så väldigt svårt vatten kolsvart nästan, har lärt mig en del heta ställen, och fått bra tips av många duktiga flugfiskare så i år hoppas jag på en 90+ :cool
2:
bokade just in storlaks vecka i gaula, blir melhuslakssträckan (tror jag det heter) premiär.
känner mig som ett litet barn heheheh.
Lämna en kommentar:
-
Vet inte hur känd du är med Emåfisket och i den här tiden. Kör mycket smått på dagen. Förtyngda räkimitationer eller andra små kryp brukar vara lockande för dem största. Se på flugan Lennart Westerlund tog sin stora på, en liten enkelkrokad "green but"-liknande fluga i storlek # 8Ursprungligen postat av sundelin Visa inläggokej, själv blir det en tur till emån,26 27sep. se om man kan få någon fin havsöring.
Har själv haft stor framgång med just räkimitationer i storlek # 8, 10 och 12
(förtyngda med lite blytråd). Färgval, rött, brunsvart eller mörk-oliv Krok, LW-laxkrok, enkel eller dubbel.
Skitt fiske då!
Lämna en kommentar:
-
He he he, här på vestlandet i Norge så har det regnat sen första veckan i juli. Hade det varit i Mörrum så hade ingen kunnat fiske i Juli, Aug. och till nu i Sep.Ursprungligen postat av Banzai Visa inläggVi behöver regn är det samma i för er?

Har alltid sagt det till frugan: bli med på laxfiske för då får du garranterat

Orättvist va
Lämna en kommentar:
-
Hoppas på en vända eller 2 till Mörrum men tiden rinner ut. Vi behöver regn är det samma i för er?
Lämna en kommentar:
-
okej, själv blir det en tur till emån,26 27sep. se om man kan få någon fin havsöring.
Lämna en kommentar:
-
Nä, inget för tillfället och jag håller på med att sälja båten min så det blir ont om tid.
Lämna en kommentar:
-
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Lämna en kommentar: