lax/havsöringsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lax/havsöringsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flodström
    replied
    Lyfter tråden på nytt....

Lämna en kommentar:

• Flodström
    replied
    Du har rätt Sundelin. Det är inget offentligt arrangemang. Det är ett rent privat arrangemang skapat för att vi på fiskesnack skall få en möjlighet att träffas. Vi blir ungefär som ett gäng polare som naturligtvis hjälper varandra så gott det går. Ingen är ansvarig för de andra. Ang kort, priser m.m så skall vi dock få tag på information så den som vill bli med kan ordna det. Skall kolla lite om det finns större hytter/hus att hyra.

Ang. den ev. valda älven: Stjørdal:
    Här är fiskeregler för Stjørdals-älv 2010

Ser där att havsöringen blivit fredad. Då kan vi inte fiska efter den (kanske ev som C&R). Då måste det bli lax i stället för öring till de gemensamma fisk-middagarna, hehehe

Samma regler i Gaula och Orkla, inget fiske efter havsöring så dom är inget alternativ häller

Verdal blir nog helstängt. och så många andra alternativ i rimligt avstånd finns inte. Ett allternativ blir i s f Beiarälv i Nordland men för långt att resa (2 dgr för mig). Den är i f s en vacker och trevlig älv. Har fiskat där så jag vet.

Någon här som kollat lite om Stjørdal, boende mm?
    Senast ändrad av Flodström; 2010-03-25, 15:23.

Lämna en kommentar:

• sundelin
    replied
    Det som har gjots är en intressekontroll!

folk som följer med ska vara tillräckligt gammla för att ta hand om sig själva!

man bör ju ha fiskat lite fluga innan, men det är ju inget måste.
    (Det är ju inte någon kurs eller något läger.)

Jag ser det som att träffa andra flugfiskare och lära mig saker och kanske lära ut en del + att ha trevligt.

vet inte vad det kan kosta, men antar att det blir några tusenlappar.

börjar väll bli dags att kolla ställen och titta upp kostnader.

Ska kolla lite under veckan.
    Senast ändrad av sundelin; 2009-10-06, 21:23.

Lämna en kommentar:

• FireRaptor
    replied
    Absolut, vi kommer säkert att bli fler. Ska bara hitta rätt godsaker att locka dem med. Man tycker ju att möjligheten att få fiska HÖ/lax i Norge borde vara "morot" nog. Sen handlar det till stor del om pengar också. Alla har inte samma möjligheter. Det har diskuterats fram och tillbaka mellan olika parter vart vi ska åka och vem som tar hand om allt. Jag har lite frågor:

- Sundelin och Flodström, ni är alltså arrangörer?

- Har ni/vi mer eller mindre bestämt vart vi ska åka?

- Är Flodström den arr. som fixar allt med boende och fiskekort i Norge?

- Det finns säkerligen folk som gärna vill följa med, men saknar utrustning. Kan någon tänka sig att låna ut utrustning alt. man kan hyra vid fiskevattnet?

- Ur ekonomisk synpunkt, finns det en preliminär budgetplan? Om inte, vem står för detta?

- Åldersgräns?

- Tidsplan? Ett par dagar, alt. en vecka?

Mer kan jag inte komma på just nu.

Lämna en kommentar:

• sundelin
    replied
    F*n vad roligt! kommer bli ett helt gäng.

1, P. Sundelin.
    2, Flodström
    3, P. Holm
    4, J. Åkersten (preliminärt)
    5, AR ("Skalle") Klart du blir med så vi kan diskutera lite norsk oppdrett, eller generell fiskevård?
    6, Henrik ("Viktory")
    7, Mikael S.
    8, John K (Karki)
    9,mattias (FireRaptor)

Lämna en kommentar:

• FireRaptor
    replied
    Som trogen fiskekamrat till Patric H, är jag självklart också intresserad. Vi ska nog få ihop mer folk från Helsingborgstrakterna.

Sign me up!

Lämna en kommentar:

• karki
    replied
    Sundelin: Låter aldelles utmärkt. Men till resan kanske jag har fixat ett två hands . Man vet aldrig. Kul att vi verkar bli ett par stycken iallfall.

Mvh John

Lämna en kommentar:

• sundelin
    replied
    karki låter strålande, det spöt funkar utmärkt. har med mig lite smått och gott så tillsammans kanske vi kan styra ihop någon tvåhandsutrustning om du är intresserad.
    om inte så kanske du kan köra en liten enhandslektion med mig så kan jag ge dig en tvåhandslektion (=

Lämna en kommentar:

• Flodström
    replied
    Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
    Då tar jag med Whiskeyn! /M
    (men bara då fisken är på land!)

Uppdaterar listan:

1, P. Sundelin.
    2, Flodström
    3, P. Holm
    4, J. Åkersten (preliminärt)
    5, AR ("Skalle") Klart du blir med så vi kan diskutera lite norsk oppdrett, eller generell fiskevård?
    6, Henrik ("Viktory")
    7, Mikael S.
    8, John K (Karki)

Lämna en kommentar:

• Mikael S
    replied
    Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
    Du skall få all världens hjälp av oss andra, garranterat. I tillägg till det så fixar vi flugor och annat som behövs till ett Stjørdals-fiske, hehe
    Du kan oxå få testa tvåhands om du aldrig har provat det och om du har lust. Det skall jag personligen se till om du är intresserad förståss.
    Då tar jag med Whiskeyn!

/M

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X