lax/havsöringsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lax/havsöringsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• karki
    replied
    Jag är på om allt går som det ska. Kör dock enhands spö 8/9.
    Bor i sthlm. Troligtvis har jag mitt körkort fixat nu i höst så kanske styr en bil fall folk vill åka med.

Lämna en kommentar:

• Flodström
    replied
    Ursprungligen postat av sundelin Visa inlägg
    bil ifrån sthlmsområdet har jag så tre kanske fyra stycken kan åka med mig.

FLODSTRÖM helt sjukt, skickar mitt nummer till dig sen, så kör vi dagliga rapporter (=.
    Rikard, blir perfekt, hehehe

Lämna en kommentar:

• sundelin
    replied
    bil ifrån sthlmsområdet har jag så tre kanske fyra stycken kan åka med mig.

FLODSTRÖM helt sjukt, skickar mitt nummer till dig sen, så kör vi dagliga rapporter (=.

Lämna en kommentar:

• sundelin
    replied
    Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
    Nja-ä vet inte vad han kallar den flugan för men den är mycket lik en "Green But", altså som en glödhäck men med ljusgrön häck. Världsrekordöringen vägde 15,3 kg.

Har redan bokat "Storlaxfiske" i Gaula. Fiskar på "Løberg"-sträckan i Lundamo. Blir självklart anledning att hålla kontakt, eller hur....

så fel det kan bli jag tänkte på lax.

Lämna en kommentar:

• Flodström
    replied
    Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
    Hallå! - Jag följer gärna med beroende på när/var/hur! (eftersom jag ej har tillgång till bil).

Fiskar främst gädda med fluga, men grejerna håller sålänge inte 20kg laxen kliver på

/M
    Du skall få all världens hjälp av oss andra, garranterat. I tillägg till det så fixar vi flugor och annat som behövs till ett Stjørdals-fiske, hehe
    Du kan oxå få testa tvåhands om du aldrig har provat det och om du har lust. Det skall jag personligen se till om du är intresserad förståss.

Lämna en kommentar:

• Flodström
    replied
    Kort uppsummerat så långt:
    Dem här medlemmarna är intresserade (kanske?) av att följa med på en "forumsträff" i lax- och havsöringsfiske i Stjørdal (om inget annat allternativ dyker upp), i månadsskiftet juli-aug ca. 2010:

1, P. Sundelin.
    2, Flodström
    3, P. Holm
    4, J. Åkersten (preliminärt)
    5, AR ("Skalle") Klart du blir med så vi kan diskutera lite norsk oppdrett, eller generell fiskevård?
    6, Henrik ("Viktory")
    7, Mikael S.

Ser bra ut så långt, kul
    Ev. fler intresserade medlemmar som anmäler sig (inte bindande just nu), kan bara kopiera listan och fortsätta med sitt eget namn underst.

Lämna en kommentar:

• Mikael S
    replied
    Hallå! - Jag följer gärna med beroende på när/var/hur! (eftersom jag ej har tillgång till bil).

Fiskar främst gädda med fluga, men grejerna håller sålänge inte 20kg laxen kliver på

/M

Lämna en kommentar:

• Flodström
    replied
    PREMIÄRFISKET så klart, samma vecka som du d.v.s. v-22, hehe

Lämna en kommentar:

• sundelin
    replied
    .
    FORNESØYAN,TRANMAEL evjen kommer vi gå på rotationsschema vecka 22.

Har inte riktigt koll på vart lundamo ligger.

självklart ska vi ha kontakt. vilken vecka fiskar du?

Lämna en kommentar:

• Flodström
    replied
    Ursprungligen postat av sundelin Visa inlägg
    tack för tipsen! var det inte en tilda som han tog den på?

bokade just in storlaks vecka i gaula, blir melhuslakssträckan (tror jag det heter) premiär. känner mig som ett litet barn heheheh.
    Nja-ä vet inte vad han kallar den flugan för men den är mycket lik en "Green But", altså som en glödhäck men med ljusgrön häck. Världsrekordöringen vägde 15,3 kg.

Har redan bokat "Storlaxfiske" i Gaula. Fiskar på "Løberg"-sträckan i Lundamo. Blir självklart anledning att hålla kontakt, eller hur....

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X