Hur är fisket där? Inte helt sönderfiskat? Någon som bott här http://www.fiskecamp.com/ och kan säga något?Vill dra norrut och flugfiska i sommar runt vecka 26-27 men är väldigt färsk vad gäller fiske i norr och i strömmande vatten... är ute efter harr/öring och vill bo i stuga och ha nära till vatten...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vemhån / Veman
Collapse
X
-
Sikta längre norrut så får du mer och större fisk... Ju längre från bebyggelse, desto bättre fiske, som en tumregel. Kan tipsa om Årrenjarkka fjällby. Trevligt boende och många fina vatten inom någon mils räckhåll. en annan tycker ju f.ö att Veman ligger något söderut...
Har fiskat i vattnet för ett par år sedan utan större framgång. Blev bara några småfiskar.
Mitt tips: Far norrut på riktigt.
Kommentera
-
tack för tipsen!Ursprungligen postat av Morta Visa inläggSikta längre norrut så får du mer och större fisk... Ju längre från bebyggelse, desto bättre fiske, som en tumregel. Kan tipsa om Årrenjarkka fjällby. Trevligt boende och många fina vatten inom någon mils räckhåll. en annan tycker ju f.ö att Veman ligger något söderut...
Har fiskat i vattnet för ett par år sedan utan större framgång. Blev bara några småfiskar.
Mitt tips: Far norrut på riktigt.
Grejjen är, att jag gärna ser att det finns någon stuga med gångavstånd till strömmande vatten, då vi kanske är ett par som ska åka tillsammans och alla inte har körkort och vissa är riktiga nybörjare på flugfiske så ett nära och lättillgängligt "hemmavatten" vore jävligt bra att utgå ifrån...
kanske är för mycket att begära, men man kan ju alltid hoppas!
Kommentera
-

Kommentera