Den klockrena haröran!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den klockrena haröran!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mängden ja-svar på frågan om den guldribbade harörenymfen med eller utan guldskalle är en fluga som skulle vara lyckosam överallt, torde nog mest stå i relation till vilka platser som inte ingår i ”överallt”.
    Beroende på var man fiskar och efter vilka arter kan nog sortimentet av ”enda ha-värda flugor” utökas avsevärt.
    Vi kommer snart att inse att vi befinner oss i fritt fall i spannet mellan ”haröra” och ”ha-röra”.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Den ribbade med guldskalle, kan ju fiskas på väldigt många sätt.

Den tillkom väl som en uppströms, bottenstutsande fluga i som sagt strömmande vatten, å då e den ju helt enastående.

Men förutom harr och öring, har jag även fått sik, abborre och till och med gädda på denna skapelse.
      Men då har det varit nån typ av "jiggfiske" i stilla vatten, skulle man nog kunna kalla det.

Streaking Caddies är också en av mina favoriter, medan E-12:an vägrar jag av princip att binda (tråkig).
      Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Bebest: Nu blev det lite väl filosofiskt för mig, jag är nog mera lagd åt det psykologiska än det filosofiska

Kommentera

Nämen har du lyckat att få en gädda på en lite haröra, det är ju en liten bragd tycker jag.
          Men dissar du E12? Varför? Den är ju effektiv som bara den... M nem

Kommentera

det ska vara en superpuppa!! den har inte svikigt mig!!

Kommentera

i vilka färger? finns j oändligt med färgkombinationer.

Kommentera

Den fluga som jag fått flest fisk på är en vanlig wolly bugger. Så skulle jag endast fiska med en fluga så hade det varit en sådan...

men som vanligt... allt hänger på vilken fisk man är ute efter. jag ställer mig inte i mörrum med en haröra.

Jag tror faktiskt inte jag fått något på en haröra Har iof inte fiskat så mycket med den heller

Kommentera

Ja skulle jag bara fått ha ett flugmönster så skulle det nog blivit en montana, som fungerar på det mesta…. Men haröra med guldskalle är nog den flugan som jag tagit mest brunöring och regnbåge med…

Kommentera

A jo visst man går ju inte till Mörrumsån och fiskar på en lite haröra. Men endå det är iallafall en överlägsen allround fluga som kan imitera det mesta småkryp i vattnet. En har eller öring tackar då inte nej till den i vanliga fall.
                    Alla har ju sina egna specialiter bland flugor...

Kommentera

Jo så ärre... Det finns itne harr här nere, det finns ett o annat vatten med öring som jag faktiskt tänkte prova till sommaren och då kommer det finnas haröra i asken.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      135 visningar