flugor som blekingeörringarna tycker om. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flugor som blekingeörringarna tycker om.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• flugor som blekingeörringarna tycker om.

Jag ska åka ner till blekingen i slutet på mars för att fiska lite . Jag undrar om det är någon som har några flugtips som funkar vid blekingekusten eller är det de vanliga flugorna som gäller. Jag är tacksam för tips.

Yoxler är väl guru på den delen av världen och den tekniken?!

Kommentera

Det finns många fina ställen för havsöring. Hasslö, sturkö, tjurkö, Gö...

Jag har varit och vänt på lite virke på botten och stenar och det verkar just nu finnas massor med små räkor så jag gissar på att en räkimitation skulle fungera kanon!

Kommentera

Yoxler:Har fisket kommit igång nu eller är det fortfarande för kallt. Ska du till lyckebyån förresten. Det är väl premiär där snart. Jag får tacka som mycket för tipset. Jag skall försöka göra ett gäng räkorimitationer.

Kommentera

Jodå fisket är igång, men det är kallt. Det kan gärna bli lite varmare. När det blir varmare kan du prova med småfiskimitationer också ifall räkorna itne skulle visa sig fånga fisk. när tempen är runt 4 grader så börjar havsöringen i större utsträckning jaga just småfisk.

Nope jag ska inte till lyckebyån utan till ronnebyån i nästa vecka. Lyckeby har premiär i morgon men då vill jag inte stå där o trängas

Kommentera

Yoxler:Vet du ifall förleks fisket på gädda har kommit igång det med. Det är ju då man har som störst chans att få på ett monster. Är det bra fiske i ronnebyån förrsten, man har ju hört en del om stor förvildad regnbåge.Lycka till i med fisket i ån.

Kommentera

jo det är igång men gäddorna är fortfarande lite trötta. fortfarande kallt i vattnet.

jo det finns en hel del båge i ronnebyån men den är ofta fin och bjuder till fin fight.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
              0 svar
              149 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jimmykay  
              Arbetar...
              X