flugor till regnbåge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flugor till regnbåge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jock Scott
    replied
    Hej!

Det är en hel del det!

Här är några förutom de du nämnde.

Torrflugor:

Black Gnat. 10, 12, 14 och 16

Svart Klinkhammer. samma storlekar. Klinkhammer, ska imitera en kläckande insekt. Och ligger därför lägre i vattnet än en vanlig torrfluga, som representerar den färdiga insekten.

Blue Dun. Samma storlekar. + storlek 18. Den senare och storlek 16 funkar som fjädermygg imitation också.

Adams, med ljus oliv grön kropp. 10, 12 och 14. Bra dagslände imitation för Ephermera Vulgata och Danica t.ex.

Klinkhammer i samma färg och storlekar.

Någon brun torr fluga. T.ex. March Brown, Cock - Y - Bondu eller Red Tag. Samma storlekar

Brun Klink hammer. Dito storlekar.

Flickslända. 12 och 14.

Geting. 12 Sen sommar och höst fluga.

Myra 12 och 14.

Nattslända. Storlek 12 och 14. Europe'a 12 eller Streaking Caddis t.ex. Sen sommar och höst fluga.

Nymfer.

Enkla, bruna, grå, gröna och svarta nymfer. 10 , 12, 14, 16.

Czech nymfen. 12, 14 och 16

Haröre nymfen. Heter egentligen "Golden Ribbed Hares Ear Nymph". 10, 12 och 14.

Flick slände nymf 12 och 14. Gärna med stora, svarta ögon och lång stjärt.

Husmask 10 och 12.

Nattslände puppa 10 och 12. Sen sommar och höst fluga.

Fjädermygg puppa 16 och 18.

Booby. (fantasi nymf) Helsvart och hel orange. 8 och 10. Fiskas oftast med sjunk eller Intermediate lina. Så att man låter linan sjunka ordentligt. Och sedan drar Boobyn i knyckar ner mot botten med en längre paus mellan lin dragningarna, så den stiger litet igen. Men funkar också att dra i ytan med flyt lina så det bubblar och gurglar om den, när vattnet blivit litet varmare. Typ samma metod som med Muddler Minnow streamern.

Streamer:

Muddler Minnow orginal dvs. Grå / brun med guld kropp. 6, 8 och 10. Den senare (storlek 10) bra, torr gräshopps imitation också.

Zonker. Svart och röd.

Där tror jag du har ett flug kit som funkar för de flesta situationer under säsongen i P&T vatten.

Och likaså för Harr, Bäckröding, Röding och Öring.

De streamers du har är helt o.k. Har du svart Wooly Bugger? I annat fall, skaffa den med.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-05-04, 18:19.

Lämna en kommentar:

• FelixP
    started a topic flugor till regnbåge?

flugor till regnbåge?

hej=)
    Jag undrar om det är någon som vet vilka flugor som är bra i P&T sjöar. jag har masken i rosa och orange, några wolly bugger och en svart gul montana, vilka mer ska man ha och är dom jag har bra? tänkte fiska i maj.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
29 svar
3 281 visningar
0 gillar
Senaste inlägg s1lvertungas  
Arbetar...
X