Gäddans placering efter lek? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddans placering efter lek?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddans placering efter lek?

Tjena, nu tror jag att gäddleken är över i sjön som min flickväns familj "äger".
    Tänkte testa mina vadare och mitt nya gäddflugspö där i helgen som nu kommer. Men undrar om gäddan nu letar sig ut i dom djupare plattserna i sjön? Eller står dom fortfarande i vasskanten och väntar på mina flugor?

Sjön har ett grund mitt i som måste fiskas med båt, inte ytligt grund utan 2meter under ytan. Djupaste platsen är nästan 22 meter.

Några tankar om gurkornas favoplats nu?
    Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Tror att hanarna drar iväg till ståndplatserna så fort de gjort sitt jobb. Men Gädd madamerna, kan dröja sig kvar på litet grundare vatten ett litet tag. Och hugg villigheten nu straxt efter leken, lär det inte vara något fel på.

Gläntor i vassruggarna, grynnor, in och utlopp och sluttningarna ut mot djupare vatten är nog intressant att testa nu.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

I västerbotten har jag hört att gäddan är som mest på taget när häggen blommar! När leker gäddan egentligen häromkring?!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
      29 svar
      3 263 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg s1lvertungas  
      Arbetar...
      X