tips på Fjällfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på Fjällfiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tips på Fjällfiske!

Tjaaaaaa alla mästerfiskare!!!!! ska dra upp och fiska i fjällen första veckan i juli och undrar vilka tips ni har.

Dit jag ska åka heter Handöl och har flera sjöar att välja på. det som finns där är röding och öring och tänkte fånga de små rackarna.

Länk till deras hemsida ----------> http://www.annsjobygden.se/fiske.php

måste tilläga att jag aldrig fiskat öring eller röding förut och så det ska bli jäkligt spännande.

har ni några tips på flugval, vad man ska tänka på, när fisket är som bäst hur man ska fiska m.m

om någon har varit i handöl och fiskat så kan ni ge nåt tips i vilkan av sjöarna som är bra eller nån fluga som ni fick mycket på.

tacksam för svar

Hej!

Vet inte just någonting om fisket i Handöl området. Men du kan ju höra dig för på Edge Flugfiske forum om det.

Här har du flug tips m.m.

Fisket är väl bäst kväll, och under de första ljusa timmarna i gryningen kan jag tro.

Ha mycket Djungel eller Bäck olja med dig bara. Annars så blir du smörgåsbord åt knotten och myggen!

Här är ett bra medel:

Nordic Summer Wilma Beckolja (På burk) :

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-05-31, 00:02.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ja, myggmedel måste man nog ha.

hade en i rummet inatt och jag blev så jäkla förbannad på den så jag gick ut och la mig i soffan :P

Kommentera

Få saker förstör ens försök till sömn som "mygg pip" i sov rummet! När man tänder säng lampan så ser man inte kräket. Och när man släcker igen. Ja, då kan man ge sig fn på att det snart surrar igen!
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

ja håller med till 100%

men jag undrar om det går bra att köra torrfluga med mitt spö som har atfm 5/6# ?

eller om jag måste köpa ett med kanske 3#
          Senast ändrad av FishArN; 2010-05-31, 16:23.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
          29 svar
          3 268 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg s1lvertungas  
          Arbetar...
          X