Problem med sjunkande flugor.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med sjunkande flugor..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med sjunkande flugor..

Behöver tips på hur jag håller mina torrflugor flytande..?
    Har hört talas om nått vaxliknande medel som ska fungera bättre än sprayen, gelen och de andra alternativen men har inte lyckats hitta det...
    Några tips?..

Hej!

Vill du ha det allra bästa? Då ska du köpa Tiemco's torr fluge impregnering. Dyrt! = 195:- Men ganska drygt, och flugan flyter mycket bra.

Annars, har du Loon Aquel, som jag tycker är bra och pris värt (ca 65:-). En gel (förvisso) som du tar en droppe av, och applicerar på flugan med tummen och pek fingret.

Ett 3:e alternativ är Water Shred. Som måste appliceras ca 24 timmar innan användning. Eller om du binder flugor självt? Lägg på Water Shred, direkt efter att du har avslutat torr flugan.

Men man behöver å andra sidan sällan lägga på annnan flyt gucka under fiske turen.

Spray, är rätt värdelös, eftersom det mesta av duschen hamnar överallt utom på flugan.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-06-26, 14:48.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för tipsen.
      Min kompis köpte nån gel igår..tror det är den du rekommenderade..han var lite skeptisk då han har hört att det finns nått vax som tydligen ska vara bäst.
      Men vi har inte provat gelen än så det kan ju hända att vi tycker om den..=)

Kommentera

Jag kör självt med Loon Aquel, och tycker att det är ett juste medel. Skulle nog ändå ha kört med Tiemco medlet om det inte vore för att jag tycker att det är litet i dyraste laget.

Varsågod.

Kommentera

jag har både gel o pulver tycker de funkar bäst på olika flugor...

Kommentera

Använde lypsyl idag...funkade riktigt bra på några flugor..

Kommentera

O.k.? Och fisken slipper ju torra och spruckna läppar vid hugg

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                O.k.? Och fisken slipper ju torra och spruckna läppar vid hugg
                Du har bra humor Jock

Kommentera

Ja man är ju naturvän liksom. Nej men man tar vad man har..hade inte det som jag behöde så jag vart tvungen att hitta på något..som MacGyver

Kommentera

Ja, "Nöden, är ju uppfinningarnas moder"....tror jag ordspråket gick?

Näh, skämt å sido. Jag är förvånad att Lypsyl funkar över huvud taget?! Men fett som fett. Men tror nog ändå att du bör skaffa någon riktigt flyt gucka i slut änden.

Mycket av hur bra olika impregnerings medel fungerar? Beror ju också i slut änden av hur bra hackle som använts när flugan / flugorna bands?

Tack Klas123!
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-06-27, 19:17.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X