Flugfiskespö tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskespö tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiskespö tips?

Hej! Skall köpa ett nytt spö i klass 3 eller 4 om några veckor, undrar om man kunde få något tips på spö runt 1500-1700kr?
    Obs skall mest fiska torrfluga och nymf i mindre åar.
    Har tittat på Guideline Trout series, verkar vara riktigt härliga spön, men det står ju inte vad dem kostar på hemsidan! Någon som vet? Någon som har spöt och vill kommentera +/-?
    Tack på förhand!

Ingen som vet vad Guideline Trout klass 3 eller 4 kostar?

Kommentera

Jag kollade på capricorn.se där kosta guideline trout 2463kr för #3 och 2551kr för #4

Kommentera

ett litet tips

Jag gick i spököpar funderingar för någon månad sedan och det blev till slut ett pool 12 ssd. Spöet är kanon tycker jag. Spöet är ganska mjukt så det borde väl passa ganska bra till fiske där det inte krävs så långa kast. Priset är dock det allra bästa, man får mycket för pengarna och det är ju inte märket på spöet som avgör hur mycket fisk man får.

Kommentera

Vision 3Zone spöna är de överlägset bästa spöna i den prisklassen, tycker då jag iaf.
          De kostar 1350:-

Kommentera

När man kommer ner i så låg spöklass e de fint med en spölängd ner mot 7 fot.

Vad gäller spömodell, helt omöjligt att rekommendera egentligen, man måste prova och jämföra spön själv, tills man får ett hum om vad för olika aktioner och slaglängder som passar ens personliga stil.

Men va säker på att den utvecklas åt något håll med tiden, det e helt säkert.
            Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Visions 3Zone-spön bör du verkligen prova!
              Senast ändrad av Thymal; 2004-04-13, 17:47.
              Bättre sänt än aldrig!

Kommentera

Tack för tipsen, jag har slutligen bestämt mig för ett 8,8" Loop Yellow Line i klass 4/5, läste i AOF om spöt och det verkade verkligen lockande med sin fina presentationsförmåga och djupa, långsamma aktion!

Det skall bli mycket kul att testa spöt i åarna till hösten/nästa vår, beroende på när jag köper lina/rulle till spöt!!!
                Tack alla för tipsen!

Kommentera

Grattis, ett riktigt bra val när du fiskar med de tunnaste tafsar och små flugor.

Har själv ett Strömsländan Soft 4/5 till just detta fiske, det har ungefär samma aktion och slag.
                  Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Vad kostar YellowLine då?
                    /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    156 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X