Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lite tips för fiske i klarälven september.
Collapse
X
-
-
Inget fiske imorgon fre för dom släpper på 140 tom sent fre ef/kväll på lör blir det att åka en 7mil norr om sysslebäck (70-80 där) sen på sön blir det fiske i trakterna runt sysslebäck.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggTrist att de släpper på vatten just då! Finns inget så irriterande som när ens fiske planer rubbas. Men du får säkert ett trevligt fiske vid Sysslebäck också.
men jag har några fina "hotspots" kring sysslebäck så de blir nog bra om inte annat så har man trevligt sällskap så man njuter av det över ett glas whiskey el två
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggEn whiskey eller 2 vid kaffe elden gör definitivt inte det hela sämre! En fiske tripp handlar ju om mer än bara att få fisk eller hur?
Rapporten e väl inget man kommer att lägga på minnet förutom sällskapet, det blev väl ca:30 fiskar men mkt smått 4 godkända men samtliga fick gå tbax, två riktigt fina hugg fick bli helgens höjdpunkt, idag hade jag en harr som tydligen ville döda min fluga direkt för han tog flugan våldsamt fighten blev ca 5 sek lång innan den gick men jag fick se den o den var runt kilot.
Flugor som gick bra var, klinkhammer,långt ner i halsen,TKK dom gick helt klart bäst sen blev det en fin öring idag på guldskalle.
Det var en som stod igår (lör) o kämpade med en lax i en halvtimme ungefär innan den sa tack o hej :P
Högt vatten hela helgen var nog en orsak till att fisket inte var bättre.
Nästa resa blir nog till malungsfors alt sysslebäck.
Kommentera
-
Låter som en ganska mixad fiske lycka. Fn vad synd att du inte fick den Harren i håven! Men sådant är ju fisket. Ömsom vin och ömsom vatten.
Hade tänkt slippa en del av val hysterin idag och fiska båge i stället. Men den hårda vinden (kuling) som blåst här sedan i förrgår, fortsatte idag med och lade locket på fisket. Ska göra ett nytt försök på tisdag då det ser ut att bli lugnt och fint igen. Känner att man vekligen måste passa på nu och fiska så mycket man kan innan det blir slut på säsongen, och man får lägga rullen på hyllan och ställa spöt i garderoben för denna gång.
Hoppas du har mer tur med vattenståndet i Malungsfors nu då.Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-19, 22:16.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
nästa helg blir det nog sista trippen upp till älvahar bara jobbat nu ett tag så nu e absdinensen brutal o vintern närmar sig med stormsteg, sen blir det nog bara vinterpyssel har ett handtag som ska fixas, flugor som ska bindas, helikopter som ska bokas, tält som ska köpas, ja det finns o göra på vintern oxå :P
Senast ändrad av Groggo; 2010-10-16, 15:30.
Kommentera
-
Hoppas du får ett riktigt skit fiske då! Det kan ju behövas så du har ett trevligt fiske minne att suga på under vintern.
Men inte verkar du precis sysslo lös då heller.
Jag har inte varit iväg och blött någon fluga på ett tag jag heller. Ruggig fiske klåda råder!!!What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
305 visningar
0 gillar