tjena, undrar bara om någon har något tips på en fin liten bäck/å eller älv att flugfiska i som ligger nära tandådalen/hundfjället. har googlat runder lite men inte hittat namn på vatten. Tänkte mig mest att fiska efter öring harr, och röding om det finns det, men alltså vilda laxartade fiskar. Ska åka dit den 20 april och undrar också vad man ska ha med sig i flugboxen och även lite var i vattnet man ska fiska för att hitta fisken.
Det behöver inte vara något monsteröringsvatten med sjukt stort fisketryck, utan hellre ett mindre vatten med väldigt litet fisketryck. Allra helst vill jag ta en vild öring, men Harr lockar även lite. Om ni har några fisketips till de båda arterna, så släng gärna upp dem här också, behöver inte vara en artikel, bara lite smått och gott alltså.
0ch den slutliga frågan, ungefär vilken klass ska jag fiska med, och ska jag ha flytlina? och vilken tjocklek på tafsen?
Tacksam för hjälp! skitfiske på er
Det behöver inte vara något monsteröringsvatten med sjukt stort fisketryck, utan hellre ett mindre vatten med väldigt litet fisketryck. Allra helst vill jag ta en vild öring, men Harr lockar även lite. Om ni har några fisketips till de båda arterna, så släng gärna upp dem här också, behöver inte vara en artikel, bara lite smått och gott alltså.
0ch den slutliga frågan, ungefär vilken klass ska jag fiska med, och ska jag ha flytlina? och vilken tjocklek på tafsen?
Tacksam för hjälp! skitfiske på er

Kommentera