piteå älven - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

piteå älven

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• piteå älven

Hej

till sommaren hade jag och en kompis tänkt fara till pite älven någon som har några tipps på vilken sträcka man ska hålla till ? eller andra trevliga fiske vatten =)

vad för fisk är ni ute efter?
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Hej!

Litet tips jag snappat upp:

Piteälven vid Arnemark och Sikfors. Lillpiteälven, Borgforsälven, Varjisån (ett biflöde till piteälven, rinner ut precis nedanför storforsen). Det finns även en del intressanta vatten mellan Älvsbyn och Moskosel
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag kan rekomendera trollforsarna, hyffsat fiske och mycket vacker natur! Dock gäller inte sveaskogs fiskekort där utan det är utarrenderat och det säljs endast 10 kort per dygn men det är inga problem med att få tag på kort!
        Sen har du ju som sagt Varijsån i närheten också men då ska ni upp en bra bit för att det ska finnas fisk av någon storlek!
        Abmorälven har du oxå som är ett biflöde till Piteälven där det finns riktigt fina öringar om man prickar rätt årstid och plats!
        Sen har du ju hela piteälven, dock ganska svår att flugfiska i på många ställen då det är djupt, strömt och brett, men nedanför benbryteforsen är det kanonbra fiske!

Kommentera

tack för svaren =) är i första hand harr vi är ute efter.

Kommentera

Ja då har du fått många ställen att besöka har inga jätte bra ställen att fiska harr på. Men jag vet en på detta forum som bör veta ganska många fina ställen, som kanske kan bjuda på ett tips eller två. Dra ett PM till Morta
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

jo haha då har man iaf semestern räddad till sommaren okej jag får göra det tackar =)

Kommentera

Det är i stort sett ingen idé att fara högre upp än trollforsarna om ni inte har båt med er. Ju längre upp ni far, desto större medelvikt på fisken i stora drag iallafall.
                bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                1 svar
                336 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Okoun
                av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                0 svar
                134 visningar