Backing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Backing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Backing

När jag flugfiskar änvänder jag nu bara flytlina, men jag tänkte dra på lite sjunk på andra spolen. Men jag vill bara veta vad det ska vara för backing? Flätad, nylon? Vilken diameter, hur mycket ect.
    /Alex

Ingen som vet?

Kommentera

Jag vet inte ritkigt de speciella specifikationerna på just backinglina men jag vet att dom flesta köper just "backinglina" och sätter inte på nylon eller flätad "spinn"lina.
      Jag tror att den backinglina man köper är mer skonsam mot spöringarna och har en ganska hög brottstyrka.
      Senast ändrad av Max; 2004-05-11, 14:44.

Kommentera

Köp en tunn och stark backing, desto tunnare backingen är desto mer får du plats med. 50 yards (46m) rekomenderar jag att du använder dig av till vanligt p&t fiske, inte mindre.
        Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Kör med vanlig backing lina som man köper i fiskeaffären eller linknade.. Tror min tar 15 lb eller nått sånt drog iaf på hela spolen ca 90 meter
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

eller nej nu ljuger jag delade upp den lite till en annan rulle också så kanske har 60 meter
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Hej!
              Jag kör med flätad "spinnlina" vilket jag tycker är perfekt då den tar så liten plats!/Mats
              http://www.fiskedagbok.se

Kommentera

Okej, vilken dimeter har du Fiskedagbok.se ?

Kommentera

VARNING!
                  Kör INTE flätad spinnlina som backing!!!
                  Då den till 90% ligger packad, oanvänd och handspolad har du ALLA chanser att den skär ner i undervarande lager och orsakar TVÄRSTOPP=GARANTERAD FISKFÖRLUST och kanske fluglina...

Kommentera

Köp vanlig 20lb backing 50-100meter räcker bra. Jag tror inte heller riktigt på spinnflätsuperlina på flugrulle

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    157 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X