Hejsan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hejsan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nej,det hade jag långt innan.
    Där emot hade jag ett långt fiske uppehåll,då jag jobbade dygnet runt,med att renovera Volvos V6 motorer,men för 5-6år sedan var jag tvungen att trappa ner,och då tog jag upp fisket igen.
    Vilket nu blir minst 3-4ggr i veckan.
    Det som inte dödar,det härdar.

Kommentera

Minst 3-4g per vecka är ganska intensivt. Nu under sommarlovet så brukar jag lääga mig runt 3-4 heldagar i veckan och under arbets vecka så blir det kanske ett par kvällspass om fisket är bra annars försöker jag köra så mycket det går men jag jobbar från 12:00 - 18:00 på lördagar och är inte hemma försen vid 19:00 så det har blivit lite mindre fiske pga detta. Men sånt är livet, man får göra det bästa av situationen.
      Deluxe lures thats my work.

Kommentera

wow 3-4 ggr än fasen mycket ju, själv, trots att man är arbetslös så fiskar jag nog bara 2-3ggr i veckan!
        Åså börjar man snart sommarjobba, fast det ska då inte hindra mej från att fiska!

Kommentera

Dessa 3-4ggr iveckan är ju inte några hel dagar, utan mindre pass på några timmar.
          Hel dagarna blir oftast bara på helgerna.

Kommentera

Välkommen Lassie.

Är du haj på andra sorters bilmotorer också?
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Mitt namn är Fredrik 27 år , 2 barn , tös 4år, pojk 6 mån, sambo, Jo jag försöker mig på flugfiske, men det är ju inte så lätt, har fiskat mycket gädda och aborre, men flugfisket har lockat mig ett tag, så jag bestämde mig att ge det en chans =), har dock inte hunnit så mycket än, men jag får genom mitt arbete tillgång till lite fiskevatten och stugor uppe i glasskogen, inplanterad rengbåge osv, så jag provar där först , sen blir det väll att följa med min bror som flugfiskar mycket harr, lax osv,
              så det var lite info =))

Kommentera

BeBest. Jag kan väl lite av varje,men i huvudsak Volvo motorer.
                Däremot har jag noll koll på dom nyare motorerna,med en "satans massa" datorer.Ursäkta att svaret dröjde,men jag har inte så mycket tid över för datorn.
                FaZeR.Jag har också försökt mig på flugfiske(jag vill så gärna),
                men jag är totalt oduglig på det.När jag stått och fiskat en halv timma frågar kompisen,"skall du inte sätta på en fluga? Det har jag gjort! "Jamen den satte du i ett träd för 20minuter sen.
                Därefter packade jag ihop flugutrustningen,och tog fram spinnspö.

Kommentera

Välkommen till forumet Lassie!
                  Knyt på en fluga och gör ett nytt försök.

//En annan "datanörd" (10 års proffesion).

Kommentera

Välkommen du också FaZeR.

Kommentera

Klart du ska flugfiska igen..otroligt roligt när man får det att funka..fast själv är jag haspelidiot..hehe...men tackar inte nej när det bjuds lite stilla flugfiske, ganska skönt som omväxling. Och trän sitter man i med sina grejer utan flugfiske..hehe
                      Min utrustning: Rullar- Okuma Interceptor 3, Shimano Cardiff 301A, Ambassadeur 5501CS Pro Rocket. Spön- Shimano Beastmaster AX, Ron T Arezzo 9ft, Shimano CBM AX 270MH.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      156 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X