Var och köpte ett rookie set för flugfiskare, spö,rulle,backning, lina
.
Innan jag går vidare vill jag berätta att jag ALDRIG har fiskat med flugspö, inte testkastat.. men nu skall man upp till norrland i 3 veckor snart, och är trött på att bli tråkad om min spinnutrusning ;P från svärföräldrarna.
- " dessa 08:or.. suck"
Jag har dock en fråga, killen på Berras där jag köpte utrusningen var till stor hjälp, han tyckte nog att en rookie som mig.. 'suck' var jobbig och hur skall han klara av detta?, hjälpte mig med alla frågor jag hade
Men.. jag vet inte vilken knut jag skall använda mig av, när jag:
1, fäster backlinan mot fluglinan
2,fäster tafsen mot fluglinan.
Vore kanon om någon vänlig själ kunde förklara med en enkel bild kanske? jag har sökt på forumet utan nån lycka :|
tackar på förhand från en flugfiskare rookie minsta sagt
.Innan jag går vidare vill jag berätta att jag ALDRIG har fiskat med flugspö, inte testkastat.. men nu skall man upp till norrland i 3 veckor snart, och är trött på att bli tråkad om min spinnutrusning ;P från svärföräldrarna.
- " dessa 08:or.. suck"
Jag har dock en fråga, killen på Berras där jag köpte utrusningen var till stor hjälp, han tyckte nog att en rookie som mig.. 'suck' var jobbig och hur skall han klara av detta?, hjälpte mig med alla frågor jag hade

Men.. jag vet inte vilken knut jag skall använda mig av, när jag:
1, fäster backlinan mot fluglinan
2,fäster tafsen mot fluglinan.
Vore kanon om någon vänlig själ kunde förklara med en enkel bild kanske? jag har sökt på forumet utan nån lycka :|
tackar på förhand från en flugfiskare rookie minsta sagt

Kommentera