Krokslang ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krokslang !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Krokslang !

Tjena, när ni fiskar tuber vad har ni för krokslang eller styrslang eller vad det heter.
    Har fått hem en beställning på lite flugor från flugor.se beställde Höst collection då jag är dålig på detta än,
    och tuberna varierar väldigt mycket i tjocklek och längd och jag har bara 2 rätt grova slang stumpar så jag undrar vart man kan köpa och vad ni brukar använda ? och går det att använd en tub med löst hängade krok om man hela tiden strippar linan ?

En bit tunn, elastisk plast slang eller gummi dito brukar funka under förutsättning att den har en dimension som passar över bak änden på själva tuben? Förr i tiden, användes en bit cyckel ventil gummi ofta till detta.

Annars, så har du denna: http://www.wittlock.se/sv/flugbindni...iconslang.html
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-18, 18:36.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tror jag tar och beställer, tack för tipset !

Kommentera

Jo, det blir nog lättast på det viset.

Varsågod.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Den genomskinliga har varit slut hos Wittlock i flera veckor (så du kan nog få vänta på den ett tag om du har otur). Om dom inte fått in den idag. Igår var den slut.

Kommentera

Silikonslang är bäst för att fästa kroken vid färdigbundna flugor.

Om man binder själv skall man använda tubslang i den storlek som passar den krokstorlek man skall använda.
            Då får man ju en krokhållare automatiskt.
            / MOM

Min fiskebutik:
            http://www.flyhookfiller.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X