flugfiske västkusten nu - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flugfiske västkusten nu

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• flugfiske västkusten nu

Vad kan man flugfiska efter för fisk på västkusten nu? Vet att havsöringen är fredad året ut, så den går bort. Vill öva lite på mitt kastande, men vore roligt om det fans en rimlig chans att få nåt napp.

Tyvärr har jag nu bara flytlina, vilket kanske begränsar. Har tidigare fått torsk på tubfluga men då på haspel och med sänke.

Man kan alltid få diverse plattfiskar på grunt vatten.

Kommentera

jag har fått torsk på ganska grunt vatten och med flytlina och sinktip så det går nog toppen . BTW när öringen är fredad, är det helt förbjudet att fiska efter den eller är det ok om man återutsätter den när man fångat den?

Kommentera

Man kan inte direkt åka fast för att fiska havsöring på västkusten under fredning, fiska havsöring det äringen fara, släpp i alla du fåru upp väldigt försiktigt omedelbart bara! för ingen kan se att manf iskar havsöring, bara att flugfiska o säga att man ska ha torsk elle nåt annat, för det är ju inte förbjudet att fiska alls på kusten, men i åar och bäckar därimot får man inte fiska övehuvud taget nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jagärenflugfiskare Visa inlägg
          Man kan inte direkt åka fast för att fiska havsöring på västkusten under fredning, fiska havsöring det äringen fara, släpp i alla du fåru upp väldigt försiktigt omedelbart bara! för ingen kan se att manf iskar havsöring, bara att flugfiska o säga att man ska ha torsk elle nåt annat, för det är ju inte förbjudet att fiska alls på kusten, men i åar och bäckar därimot får man inte fiska övehuvud taget nu.
          Visst är det inget olagligt med bifångst av havsöring vid fiske efter andra arter såhärs års, men att förklara att man "inte fiskar efter havsöring", när man själv VET att man gör det, är så jävla moraliskt fel att det inte är klokt. Fiskar du i regnbågssjöar och säger att du "riktar" efter abborre också? Jag hoppas innerligt att du, och andra idioter som fulfiskar efter havsöring vid fredning åker fast så in i berget.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          160 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X