problem med sjunklina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem med sjunklina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• problem med sjunklina

Hej,
    Har ett problem med min nya sjunklina " ron thompson energizer wf6s ".

Var ute i dag och skulle fiska med booby's men linan vägrade sjunka, efter ett tag ca 5 min så började den sjunka lite lite sakta men den orkade inte dra ner min lilla bobbyfluga.

Vad kan felet vara ?
    Behöver hjälp.

En anledning kan vara att det är en lågbudgetlina av RT,
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Den e general skrot!

Köp dan-tackels istället den sjunker fint!!

Kommentera

Prov att kombinera linan med ca 1,5meter Airflo Trout PolyLeader Fast Sinking eller nåt liknande, kanske det hjälper linan bryter genom ytfilmen lättare.
        I värsta fallet kan du använda den som intermediate.

Kommentera

Som sagt. R.T. flug grejor = Om det där ska före ställa en slags sjunk lina? Då verkar det mer som om du har fått en slow intermediate än en normal sjunk.

Köp som sagt en Dan Tackel 2:a sorterings lina i stället så blir du gladare. Normal sjunk linan kallas "sjunk" hos Dan Tackel.

Ta en WF 7 om du har ett klass 6 spö?

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

tack för tipsen.

Jock - Ska jag köpa en vanlig sjunk eller superfast sjunk ? och ska jag ha klass 7 fast jag har ett sameo 6 spö ?

Kommentera

En vanlig sjunk lina brukar duga i 95% av fallen. En fast eller ultra fast lina är ju mer för hårt strömmande vatten eller fiske på stora djup i stilla vatten. En snabb eller super snabb sjunkande lina är inte kul att fiska med i medel djupa vatten. De går till botten som ett stryk järn.

Dan Tackle linorna kan vara litet lätta för sin klass i bland. Så även till ett Sameo spö, vilka håller lin klasserna bra. Så ska du nog ha en 7:a för säkerhets skull.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-30, 21:39.

Kommentera

tack tack..

bara att beställa då. detta är en dyr hobby =)

Kommentera

Varsågod.

Ja, det är ju inte gratis precis. I synnerhet innan man har skrapat ihop det man behöver och trivs med.

Och det är tyvärr nästan oundvikligt att man råkar köpa någon eller några grejor som man inte gillar längs vägen heller.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-30, 21:48.

Kommentera

Det är nog inte bara RT som är dåligt. Jag och min lillebror köpte var sin Dan tackel 2 sorteringslina (fast sink ) för att andvända till bobby flugor men inte var den fast sink inte. Uppförde sig precis som Pölas RT.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                    29 svar
                    3 096 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg s1lvertungas  
                    Arbetar...
                    X