2011ns fiske höjdpunkt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2011ns fiske höjdpunkt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2011ns fiske höjdpunkt

Jag tänkte vi närmar oss slutet av 2011, det är rolig å veta vad var höjd punkten för var å en.
    Var den fisken, utrustningen(spö,rulle,bindstäd, väst,......), fiske resan, den som du lärde, eller set eller......................vad som helst som kändes speciellt.

För mig var en lax på 11,2kg som fick i Bergeförsen nära Sundsvall. Jag höjde min personlig rekord med 5,2kg.

Fighten tog 1timme å 55min enligt en kille som satt i en båt i närheten av min båt, som senare med hjälp av hans håv kunde jag dra fisken in i båten.

Vist fisken var rolig, men roligare var min dotter som sa till min fru, och du som säger han kommer alltid hem utan fisk , och man kunde se att hon verkligen menade det.(vi var på besök hus henne).

Så vilken är din.

Själv hoppas jag att höjdpunkten kommer nu under de närmaste dagarna.

Kommentera

Det blir på måndag tänkte jag.
      Gammal flugnörd i exil i sydsverige..

Kommentera

Fiskemässigt är det ett katastrofår. Högvatten i hemmaåarna hela sommaren. finaste öringsjön på Orsaskogarna förstörd av abborre. Känd för sina stora öringar sedan flera hundra år, där har en stolla stoppat i abborre så nu ska sjön rotenonbehandlas.
        Storflom i norga, det var dock normalt flöde den veckan vi var där. Tappade en stor lax, säkert runt 10kg.

27 april däremot så fick jag världens underbaraste dotter.

Click image for larger version

Name:	IMG_4174.jpg
Views:	1
Size:	409,3 KB
ID:	1761636
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

För egen del så är det utan tvekan ett pass i våras som blev årets höjdpunkt, två gäddor på 13,1 kg och 16,7 kg.

Sen har det vart många andra fina stunder med, men det slår nog det mesta för min del.

Men som sagt, året är inte slut än...

Kommentera

Jag hittade äntligen en plats här i Katrineholm där det går att fiska gädda och abborre utan båt.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Min näst största Bäcköring i den lilla hemma ån = 7 hg.

Ett tok fiske i Björka dammen i hop med en fiske kompis från Stockholm i slutet av juli på Streaking Caddis. Då bågen var som galen efter just den flugan.

Att jag lyckades få tag på ett fint, begagnat RST M3 #4. 10 fot för en strunt summa.

Hoppas på några rejäla pimpel Abborrar när isen väl har lagt sig ordentligt.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-12-14, 17:11.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                Fiskemässigt är det ett katastrofår. Högvatten i hemmaåarna hela sommaren. finaste öringsjön på Orsaskogarna förstörd av abborre. Känd för sina stora öringar sedan flera hundra år, där har en stolla stoppat i abborre så nu ska sjön rotenonbehandlas.
                Storflom i norga, det var dock normalt flöde den veckan vi var där. Tappade en stor lax, säkert runt 10kg.

27 april däremot så fick jag världens underbaraste dotter.

[ATTACH=CONFIG]36490[/ATTACH]
                Om det hade varit en tävling om höjdpunkten 2011, kunde vi avsluta tävlingen nu å nämna dig
                till årets vinnare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                  Själv hoppas jag att höjdpunkten kommer nu under de närmaste dagarna.
                  Tänker du på HÖ premiären, 01/01

Kommentera

Årets bästa händelse:
                    2011-05-05 då gick jag ned till en plats där jag brukar få en del skrubba bla mitt pb 770gr och rötsimpor. Bland det första jag får upp denna dag är efter ett riktigt bra hugg och fight en skrubba på 1025gr, glad för nytt PB men hade misstolkat regvikten till 1100gr så jag svor ju lite att missa reggen med 75gr inte kul. Men när jag kom hem så upptäckte jag ju att regvikten var 1000gr vilket gjorde att jag fått min andra nya regfisk för året redan och säsongen knappt startat. Det som gjorde mig ännu gladare var när jag tittade på statestiken i storfiskeregistrer, så ingen hade sedan 2007-08-09 i kungsbacka fjorden tagit en regskrubba utanför skåne/öresund, och jag fick gå till 1990-09-30 för att hitta en tagen i mina hemmavatten, så det var ju kul att få dom på kartan igen.
                    Det är ju kul när man kan gå ner till sin brygga där man nött efter stor skrubba i 3år och plötsligt få den som bara annars verkar finnas i Öresund. Det är ju en av dom minsta reggade skrubborna i år men för mig känns det som det vore den största, men det visar ju att letar man träget så finns stor fisk på många ställen i landet.

Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                    Nu även blog på gylta.blogspot.com
                    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    342 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    135 visningar