Sen är det en skön känsla när det smäller på en egen komponerad fluga!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips om flugor till havsöring
Collapse
X
-
Tror du inte att jag har tänkt tankenUrsprungligen postat av Jock Scott Visa inläggDu ska kanske börja att binda dina egna flugor?
Visst, det kostar en del i början. Men å andra sidan så gråter man inte blod om man sätter bort en egenhändigt gjord fluga, jämfört med en köpe dito. Man binder ju för det mesta minst 3 st av samma fluga / storlek i taget dessutom.
Och man slipper få det trista beskedet från butiken att tyvärr så är ens favorit fluga / flugor slut för tillfället....Får in dem igen om 1 månad.
Och så kan man ju alltid tanka askarna på vintern i lugn och ro när spöt ändå står och dammar i en hörna.
Som du vet så flugfiskar jag inte men är väldigt fashinerad av flugbindarkonsten. Brukar ju va in i era flugtrådar och tjuvglutta på dessa fantastiska skapelser. Det är något magiskt med vackra flugor
Men för tillfället så får jag nöja mig med köptas, Det finns för många lockelser i livet man skulle vilja göra, men tiden ?Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Sen är det också som så att köpte flugor och hemmabundna inte skjiljer sig så mycket i pris längre... tyvärr.Ursprungligen postat av axe Visa inläggTror du inte att jag har tänkt tanken
Som du vet så flugfiskar jag inte men är väldigt fashinerad av flugbindarkonsten. Brukar ju va in i era flugtrådar och tjuvglutta på dessa fantastiska skapelser. Det är något magiskt med vackra flugor
Men för tillfället så får jag nöja mig med köptas, Det finns för många lockelser i livet man skulle vilja göra, men tiden ?
Kommentera
-
Jag har ingen aning hur kvaliten är på dom jag köpt. Har handlat på flugor.se
Kan säga att snittpriset är nog 10-12 :- för dom flugor jag har listat. Va ju några stycken så det blev nästan en tusing i alla fall
(men fan i mig, då har ja köpt nästan 100 flugor
)
Men precis som du säger Jock så måste det ju vara en härligt hobbyverksamhet för att inte nämna känslan av att få till dessa fantastiska mönster och former. Just det att pyssla med sina grejjor är ju halva fisket
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera