Söka flugor på nätet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söka flugor på nätet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söka flugor på nätet!

Hej!
    Finns det någon som kan säga vilken sight man kan gå in på och söka efter olika flugor?
    Jag har börjat binda egna nu så nu vill jag ha tips på länkar dit jag hittar massor med olika sorters flugor.
    Tack

Försök på youtube, där får du bindbeskrivning också!

Lycka till!
    sigpic

Kommentera

Lätta flugor som du kan börja med är tex.

Red tag
      Wolly bugger
      myror
      black gnat
      deep purple
      europa 12

osv..
      sigpic

Kommentera

Rackelhanen, är en bra site:

Streamers på ( streamer ) krok 6 och 8 är en bra början. Stora, trevliga krokar att gå loss på. Och dessutom användbara storlekar för Regnbågen och Öringen i de flesta fall. + sällan komplicerade mönster. Så här i början, är ju det viktigaste att du nöter in grund hand greppen. Muddler Minnow, tillhör dock de litet mer avancerade streamer mönstren. Men bra att ge sig på så småningom, eftersom du då lär dig att hantera hjort hår.

Red Tag, är som sagt en bra nybörjare torr fluga att testa på.

Som nybörjare nymf betraktad, så är Montana nymfen helt o.k. också.

Haröre nymfen ( Golden Ribbed Hares Ear nymph), när du ska börja lära dig att dubba hår kroppar.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-12, 14:02.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

vill du bara hitta flugor för att lära dig att binda eller siktar du in på nått specifikt vatten som flugorna skall anvädas i ? Annars kan du googla på klingberg han har gjort några bra filmer om flugbindning där han går igenom olika tekniker och flugmönster.

länk till hans egna sida, där finns det några flugor med bindbeskrivning

Välkommen till flugbindar träsket Nu har du nått att göra årent runt som har med flugfiske att göra
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Tackar för alla svar!
            Vet ni var man hittar draken av mattias drugge?

Kommentera

Nej tyvärr finns det ingenting om den flugan i fråga om bind beskrivning. Inte ens på Drugges egen sida så vitt jag kunde se? Den enda lilla ledtråd jag hittade var att Big Salmon på Edge forumet har bundit sådana. Kanske du ska ta och bli medlem där och PM'a honom? Det är en trevlig kille att ha att göra med dessutom.

Kommentera

Tack Jock Scott Men jag hittade precis nu på youtube ett klipp där Drugge själv visar hur han binder flugan.

Den ser läcker ut!

Kommentera

Aha! Den heter Mad Chinese Dragon. Då förstår jag varför jag inte hittade den?

Men en en klart intressant fluga är det.

Varsågod.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  157 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jansson00  
                  Arbetar...
                  X