Importera flugspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Importera flugspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Importera flugspö?

Hej!
    Har någon erfarenhet att att importera flugspö från tex UK eller USA, och kan tipsa om firmor/websiter där priserna är bra och där allting fungerat utan krångel?

Har själv importerat en del jaktutrustning, bla kikarsikten från USA och har då kunnat handla för 2/3 av det svenska priset trots tull och moms. Det vore ju kul om samma gick att göra med flugutrustning. Tacksam för tips.
    Streamer är fusk!

Det finns en hel del att välja på. Priserna í butikerna skiljer väl inte så mycket mellan varandra så det är bara att välja en som man tycker känns bra.
    Cabelas är ju en stor butik. Från england vet jag inte men tycker inte att det skiljer så mycket mot svenska priserna där.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ebay funkar klockrent, går att hitta många guldklimpar där, både nytt och begagnat.
      Jag älskar att syssla med struntsaker,
      påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
      komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
      och bara följa ögonblickets ingivelse.

Kommentera

Kolla in www.reelflyrod.com. Jag har beställt både spön o vadare därifrån och varje gång jag har gjort det så har han skrivet ner priset på tullfakturan så man slipper momsen. Frakfritt över hela världen på order över 500 dollar.

Kommentera

Ursprungligen postat av ari_kumpulainen Visa inlägg
          Kolla in www.reelflyrod.com. Jag har beställt både spön o vadare därifrån och varje gång jag har gjort det så har han skrivet ner priset på tullfakturan så man slipper momsen. Frakfritt över hela världen på order över 500 dollar.
          Har beställt en del från Stillwater Fly Shop och även dom skriver ner fakturan samt markerat den som "Gift". Fraktfritt worldwide vid order över $200.

Kommentera

Observera bara att om det försvinner och ni betalat flera tusen mer än uppgivet värde så är dom pengarna borta. Dessutom begår butiken lagbrott och kan straffas för det i usa om dom gör så.
            Så inget av alternativen är att rekomendera men som vanligt, Snålhetet bedrar visheten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
              Observera bara att om det försvinner och ni betalat flera tusen mer än uppgivet värde så är dom pengarna borta. Dessutom begår butiken lagbrott och kan straffas för det i usa om dom gör så.
              Så inget av alternativen är att rekomendera men som vanligt, Snålhetet bedrar visheten.
              De gånger jag beställt från Stillwater har det skett helt och hållet på deras initiativ, har dessutom haft god kontakt med dom via mail och skulle paketet mot förmodan komma på avvägar och dom kan se via kollinummret att jag inte mottagit det så betvivlar jag inte en sekund att dom inte kompenserat mig. Kundservicen är helt outstanding "over there". Så snålheten bedrar definitivt inte min vishet.

Kommentera

Boendes I U.S.A. så kan jag instämma att det inte är att rekommendera. Även om säljaren gör det på eget initiativ. Fler och fler gör det inte just p.g.a. av att det är straffbart. Det är också ett lagbrott i Sverige att mottaga något som man vet inte är en gåva när det överstiger ett visst belopp. För övrigt så har svenska tullen en summa, vet ej hur mycket i dagsläget, som om det överstiger det så spelar det ingen roll hur man än påpekar att det är gåva. Jag förstår att det är lockande med de låga priserna här över men var försiktig med import och export.
                Hans

Kommentera

Ursprungligen postat av TennSwede Visa inlägg
                  Boendes I U.S.A. så kan jag instämma att det inte är att rekommendera. Även om säljaren gör det på eget initiativ. Fler och fler gör det inte just p.g.a. av att det är straffbart. Det är också ett lagbrott i Sverige att mottaga något som man vet inte är en gåva när det överstiger ett visst belopp. För övrigt så har svenska tullen en summa, vet ej hur mycket i dagsläget, som om det överstiger det så spelar det ingen roll hur man än påpekar att det är gåva. Jag förstår att det är lockande med de låga priserna här över men var försiktig med import och export.
                  Visst är det så, men efter snart hundra inköp, på både ebay och direkt från butiker, (förvisso inte bara från USA och inte bara fiskegrejer), utan ett enda missöde, så säger i alla fall min erfarenhet att det är rätt riskfritt att importera grejer.

Kommentera

Men en dag så står tullen där, du kommer du säkerligen att ångra dig.
                    Att snålheten bedrar visheten, till slut så kommer även du att inse det. För varje inköp du fuskar med, desto närmare kommer den dagen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    392 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    249 visningar