Ok har du vison 3-zone rullen? Funkar den bra.. Rymlig "Lina" skysst broms och sånt??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Put&Take utrustning...
Collapse
X
-
Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
-
ok! Jo det är huvudsakenMan ska tro på grejorna man fiskar med annars blir det alldrig nån fisk!!
Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
-
precis som flodebanan sa så köp en billig rulle och satsa mer på linan. för om du bara ska fiska i P&T så behövs inga dyra rullar. minns själv när jag köpte en ny lina som ersatte den kassa linan som ingick när jag köpte spöt och rullen. blev en grymt stor förändring åt det positiva hållet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jasseprecis som flodebanan sa så köp en billig rulle och satsa mer på linan. för om du bara ska fiska i P&T så behövs inga dyra rullar. minns själv när jag köpte en ny lina som ersatte den kassa linan som ingick när jag köpte spöt och rullen. blev en grymt stor förändring åt det positiva hålletBetydligt roligare att fiska med en bra lina typ Cortland eller Sländan linan
Såre blir lite skjut...
sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kenta_85Nä man klarar sig lätt med lite billigare rullar inget fel på dom! Äger som sagt en själv men funderar på en vison 3-zone 6-9 till mitt fenwick HMG klass 8 ,9ft som jag hade tänkt använda till gädda och havsöring här ute i skärgården!! Vad tror du om den rullen för ändamålet??
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kenta_85Har ett stömsländan klass 5-6 9 ft som jag gav 500kr för inkl rulle och lina.. Dock har jag köpt en ny rulle då den som jag fick med var rätt dålig.. Så jag köpte mig en vison SL 4-6 funkar riktigt bra tycker jag och hela kitet har väl gått på kanske 1200 då inkl en helt del flugor
MVH Mikael
Kommentera
-
Regnbågar brukar inte förstå att uppskatta delikata presentationer av flugan. De tar vad som dråsar ner på ytan. Problemet är väl att man ibland tycker att de håller sig väl långt bort från en. Och när man äntligen med hjälp av lite tur och medvind fått iväg hela linan och klarat att skicka flugan ända bort till dem så vakar det en präktig jäkel en tafslängd ut.
Så om du tycker att du kastar bra med det spö du har, behåll det! Köp sen en LOOP Graphite! Den pallar alla väder och vatten och håller bra kvalitet för pengarna. Köp ett par reservspolar också. Det är nämligen inte fel att hålla sig med en sjunklina till bågarna såna gånger de går djupt och en intermediate eller sinktip när de jagar i mellanläget.
Sjunklina, intermediate tafs och Ismo-puppan eller en annan fluga med inbyggd flytkropp. Den håller sig då så högt över botten som tafsspetsen tillåter. Det är ett livsfarligt tilltag gentemot bågarna. Rena attentatet!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
|
7 svar
403 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()