Hjälp med nytt spö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med nytt spö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med nytt spö.

Halloj!

Kan ju börja med att säga att ja e ganska grön vad gäller flugfiske, har väl fiskat en 10-15 ggr hittills. Så inte för mycket tekniska termer då e ja lost direkt.

Ok till saken, eller i det här fallet spöt.

Var till Härjedalen för en vecka sedan med mitt vision hdg vs9045 klass 4-5 spö,
    Allt flöt på och kassten vart bättre och bättre... Tills.. Toppen hoppar av och jag kikar på "han holken" som vart spräckt..

Jag har precis köpt ny rulle och lina till spöt, vision koma med en guidline wf5 lina. Skit nöjd men står nu utan spö och sticker till Jämtland om ett par veckor..

Det jag letar efter är ett liknande spö, helst så billigt som möjligt men kan nog lägga 2000-3000 på det.

Har sökt efter info om mitt spö men förgäves då det har 10+ år på nacken...

Fan vart mycket text här men hoppas ni hajjar och kan komma me lite tips, som sagt e ja ganska grön.

Tack för svar, tror det lutar åt vision eller guideline spöt... Fick även mail av dem på vision som sa att just nite var liknande mitt gammla spö.

Men fortfarande öppen för förslag och tips till mitt spököp.

Priset på gl spöt talar nog för att det blir det... Nån som kör/kört med Exceed?
    Senast ändrad av Haze7; 2012-06-26, 10:51.

Kommentera

Inget fel på Exceed alls. Eller på Nite heller för den delen. Sedan har du ju Guideline LXPe som är ett grymt spö. Här till ett juste pris: http://www.fishline.se/guideline-lpx...oducts_id/366/

#4 versionen finns som både 8.6 fotare och 9 fotare. Det skiljer 100:- mellan dem.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-26, 13:55.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det blir nog ett Exceed eller ett nite, eller? Beslutsångest hehe

Pris styr ju oftast en hel del men det e väl som gumman sa : har mitt gammla spö vart me en 10 år + så är väl inte 2000 så mycket .. Jag skall sova på det hela sen imorn blir det nog beställning

Kommentera

Egentligen hade det varit lättare om du hade en butik inom vettigt rese avstånd som hade dessa spön, så att du personligen hade haft möjlighet att känna på dem.

Men å andra sidan så kan det inte bli fel med något av dem egentligen. De är ju alla medium aktion spön. Och det brukar ju passa de flesta. Och i den pris klassen brukar kvaliteten mycket sällan vara ett problem heller.

Välj det som ger dig den trevligaste pris lappen och som har det mest tilltalande utseendet om du köper över nätet och har besluts ångest? Du blir säkert nöjd med vilken pinne av dessa du än tar.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-26, 17:29.

Kommentera

Finns massor att välja på. Tex MSX emerald. Gillar själv lite vassare pinnar till ädelfisket, men emeralden är det många som gillar.

Kommentera

Det här med aktion har ja inte så mycket kunskap om igentligen, mitt är ju nån form av medium aktion vad jag förstått. Det är också det enda jag fiskat med, dock provade jag ett Broman spö i lillhärdal sist vilket verkade betydligt stummare. Kändes nästan som att jag fick vålda ut linan för att komma ut långt. Troligtvis var det bara ovana från min sida och att man är nybörjare

Men man borde väl inte bli besviken som du säger jock scott runt den prisklassen borde det duga åt en annan

Nu vart det ännu ett spö att välja på.. Msx... Väldigt snyggt spö iaf hehe.

Kanske nämner alla namnen för 3 åringen här hemma så får han styra ödet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Haze7 Visa inlägg
                Tack för svar, tror det lutar åt vision eller guideline spöt... Fick även mail av dem på vision som sa att just nite var liknande mitt gammla spö.

Men fortfarande öppen för förslag och tips till mitt spököp.

Priset på gl spöt talar nog för att det blir det... Nån som kör/kört med Exceed?
                Väljer du GL, så lägg på lite och köp LPXe. Som Jock skrev "grymt spö"

" LPXe 905 | 9’ | #5 | 4-delat
                Jämn och distinkt aktion ger ett underbart spö för öringfiskaren som vill ha en äkta klass fem känsla. Bäst i test i Trout & Salmon! "

Kommentera

Jepp! Då får du ett spö du kan ha tills att du blir ett grå skägg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                  3 svar
                  607 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  132 visningar
                  0 gillar