Tjenare!
Ny på forumet och inom flugfiske skulle uppskatta hjälp...
Har efter en veckas harrfiske i Ammarnäs har jag blivit frälst av flugfiske en ny nivå av fiske helt enkelt...
Tänkte att jag skulle konvertera mitt "vanliga" fiske efter gädda och havsöring i Stockholsskärgård, från vobbler/drag till fluga.
Köpte ett "set" till resan bestående av Orvis access och Scierra rulle i klass 5, som jag trivdes bra med (dock ingen aning om det egentligen är bra...)
Mycket bakgrund, men nu till frågorna
Lämpligt spö och klass till gädda och havsöring??? Går det att kombinera?
Funderar på antingen Guideline Lpxe eller Sage Bass II. Lämpligt? Om ja vilken klass? 7/8? Om nej, alternativ?
Lämplig rulle?
Tanken är att komma undan kring 6000sek.
La in samma fråga på Edge, vilket jag hoppas är ok...
Hjälp uppskattas!
//Johan
Ny på forumet och inom flugfiske skulle uppskatta hjälp...
Har efter en veckas harrfiske i Ammarnäs har jag blivit frälst av flugfiske en ny nivå av fiske helt enkelt...
Tänkte att jag skulle konvertera mitt "vanliga" fiske efter gädda och havsöring i Stockholsskärgård, från vobbler/drag till fluga.
Köpte ett "set" till resan bestående av Orvis access och Scierra rulle i klass 5, som jag trivdes bra med (dock ingen aning om det egentligen är bra...)
Mycket bakgrund, men nu till frågorna
Lämpligt spö och klass till gädda och havsöring??? Går det att kombinera?
Funderar på antingen Guideline Lpxe eller Sage Bass II. Lämpligt? Om ja vilken klass? 7/8? Om nej, alternativ?
Lämplig rulle?
Tanken är att komma undan kring 6000sek.
La in samma fråga på Edge, vilket jag hoppas är ok...
Hjälp uppskattas!
//Johan
Hamnar väl runt 6000:-
Kommentera