Flugfiskeväst. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeväst.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Visions chest pack är säkert väldigt bra. Jag har deras Love handles, midje väska och är super nöjd med den. http://www.visionflyfishing.com/page...3&c=46&pid=177

Grattis till ett bra köp!
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-10, 18:11.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Kikade lite på love handels, men fastnar inte linan lätt i den?

Kommentera

Nej, det kan jag inte påstå. Jag har min knök full med grejor. Men den är ändå inte i vägen när jag kastar. Tyckte att min Simms Freestone väst var jobbigare för axlarna och betydligt varmare på sommaren. Och jag är rätt säker på att min midjeväska rymmer i stort sett lika mycket. Iaf. så tycker jag inte att jag saknar utrymme.

Jag har i väskan:

I det största fickan.

2 st. normal stora flug askar och en mindre. Och mina läs glasögon i fodral.

I den andra, näst yttersta fickan har jag 4 st 100 m spolar nylon / tafs material och en tub UV lim + en mini UV lampa. 1 mini flaska med parfym fritt och ekologiskt disk medel och en liten trasa för att få tafsen att sjunka vid behov.

I den yttersta nät fickan har jag en liten dosa med napp indikatorer i foam för puppa fisket. En fisk bonkare ( priest ) Och div. små prylar.

I vänstra retraktoren en peang, som sitter i ett "hölster" med kardborre band.

I den vänstra nät kassen, har jag fastsatt i en elastisk stropp en flask hållare för Loon Aquel, torrfluge medlet.

I det högra "hölstret" har jag en liten LED lampa med böjlig hals och clip.

I den högra retraktoren har jag en tafs klippare och en tafs trädare = Magnetic Tippet treader.

Och så en håv magnet bak på nack bandet med håv.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-10, 20:38.

Kommentera

jerkjonas ska du vada mycke så skulle jag rekommendera väst istället, inge kul om man trampar i en djuphåla och hela midjeväskan hamnar under ytan
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

hmm jag har ju en del saker som ingår i min utrustning som ska få plats

3st sameo flugaskar
            4spolar tippetmaterial
            loon aquagel
            Flugtorke pulver
            peang
            linknipsare
            Kompaktkamera
            cig & snus tändare.
            Extrarulle
            priest
            diverse småplock :-) bla kontanter osv
            håv på ryggen.

För tillfället blir det inte så mycket vadande, men bättre att köpa framtidssäkert.
            Nja jag har fastnat för vision Caribou västen, dels så har den ett förnämligt utseende samt pris. (haha viktigt att se snygg ut när man fiskar )
            Gillar inte den rostfärgen som mega bra och lovehandels har riktigt även om jag tror mycket väl att dem är funktionsdugliga till 1000. Enda nackdelen som jag kan se det är att västen saknar en flughållare. Fördelen med midjeväskan kan väl vara att där finns plats för vattenflaska?

Kommentera

Titta på även på flugor.se deras väst ser väldigt bra ut med många bra lösningar för det mesta .Sen är det ju den vikta frågan om man gillar färg och utsende på den personligt så skulle jag vilja ha haft den i en mörkare nyans

Kommentera

Ja sameos väst är ju synnerligen genomtänkt. Har kännt och klämt lite på den, men det är som du säger just angående färgen. Känns som att den är en gnutta ljus för just smygfisket. Läste någonstans på edge om just färger och hur de upplevs från fiskens perspektiv och där stod att vitt var den färgen som syntes mest. Med tanke på att den reflekterar ljus bäst. Själv gillar jag just den gröna färgen, och både vadarna och min vadarjacka går i gröna nyanser så vill jag att västen ska göra det också. Vill ju inte synas allt för mycket när man är ute och tjuvfiskar efter drömöringen ;-) hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
                  hmm jag har ju en del saker som ingår i min utrustning som ska få plats

3st sameo flugaskar
                  4spolar tippetmaterial
                  loon aquagel
                  Flugtorke pulver
                  peang
                  linknipsare
                  Kompaktkamera
                  cig & snus tändare.
                  Extrarulle
                  priest
                  diverse småplock :-) bla kontanter osv
                  håv på ryggen.

För tillfället blir det inte så mycket vadande, men bättre att köpa framtidssäkert.
                  Nja jag har fastnat för vision Caribou västen, dels så har den ett förnämligt utseende samt pris. (haha viktigt att se snygg ut när man fiskar )
                  Gillar inte den rostfärgen som mega bra och lovehandels har riktigt även om jag tror mycket väl att dem är funktionsdugliga till 1000. Enda nackdelen som jag kan se det är att västen saknar en flughållare. Fördelen med midjeväskan kan väl vara att där finns plats för vattenflaska?
                  Dom grejerna får du i västen utan problem blir tom plats över, jag har följande i min väst
                  2st stora flugaskar (dubbelt så stora som sameo askarna)
                  1st sameo ask
                  2st mindre askar för minsta flugorna
                  6st rullar tafsmaterail
                  flytmedel både pulver och loon aqua gel
                  peang
                  linklippare
                  myggnät för huvudet
                  bandana
                  extrarullen med sjunklina
                  våg
                  nappindikatorer
                  nymfnät (för att fånga kryp i strömmande vatten)
                  håv med snabbkoppling på ryggen

med allt detta så finns det fortfarande fickor med utrymme för mer prylar. extrarullen har jag i ryggfickan, samt att vision jackan jag har får plats i den utan problem om det blir för varmt med jackan på
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Det här måste väl vara den optimala "smygar västen"?

Priset, gör ju att man kan leva med om den inte skulle hålla så värst länge?

Jag har denna Pinewood micro fleece jacka:

Riktigt skön och bra!
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-12, 20:53.

Kommentera

http://www.engelsons.se/rea/fiskevast Den här hade ju ett trevligt pris, och jag måste säga att jag gillar nätfickan på ryggen så man slipper ha håven svajjandes i nacken. Nu är jag ju lite märkesbög också så jag står nog fast vid Caribouvästen. Men 150 bagis för den REA västen är ju ett helt ok pris, samt att den ser trevlig ut med många och bra fack, sen hur kvalitén är, det är ju en annan femma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      607 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      131 visningar
                      0 gillar