kajak eller flytring ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kajak eller flytring ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    kolla runt lite på youtube dessa uppblåsbara är inte så speciellt smidiga, väskorna stora som reseväskor. Då blir man tvungen o skaffa takbox iaf om man är mer än 1 som åker.
    Varför inte en lagom stor pulpetare med en tyst fyrtaktare + en tikikärra. Riktigt smidig och bara att hänga på bakom bilen, lastad och klar

Kommentera

problemet i stockholm är förvaringen av en båt på trailer. är den inte inlåst bakom 4 väggar så kan man nästan räkna med att 4-taktarn är borta dagen efter (om man nu inte köper en som inte går att lyfta med handkraft) vill inte ha den i en båthamn heller för då är man låst till det området.

sen så skulle trailer begränsa användningen till väg nära vatten. kajak kan man ta med sig på vandringar och älvar
      Senast ändrad av mojoman; 2012-08-25, 05:09.
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
        problemet i stockholm är förvaringen av en båt på trailer. är den inte inlåst bakom 4 väggar så kan man nästan räkna med att 4-taktarn är borta dagen efter (om man nu inte köper en som inte går att lyfta med handkraft) vill inte ha den i en båthamn heller för då är man låst till det området.
        Dessvärre inget som bara gäller Stockholm. Är nog bäst att ha grejjerna inlåsta var man än bor i landet. Har alltid båten inlåst i garaget, när den inte används.

Kommentera

Jag tar mig i dagsläget runt i en pontonbåt. Men den är dock lite klumpig att ta med sig. Det tar en del plats samt tar en liten stund att montera. Fördelen är den är väldigt stabil. Har ett litet kastdäck så det är inga problem att stå upp och lägga kasten åt alla håll.
          Men om jag valde idag så tror jag nästan att det hade blivit en av de bredare Hobie modellerna (Pro Angler) med tramp funktion. Det känns som att du fiskar av större områden med kajaken. Men det är ju bara vad jag tror, jag har inte fiskat från kajak tidigare.

Inte för att detta kanske hjälper så mycket. Men om du vill kunna fiska av större områden så är det ju kajaken som gäller.

/Jonas

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          175 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jansson00  
          Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
          1 svar
          291 visningar
          0 gillar