Runda splitcane... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Runda splitcane...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Runda splitcane...

... finns det?

Bambuspön!
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Skulle tro det är relativt omöjligt att göra runda splitcanespön. Själva grejen med splitcane är att man klyver bambut och sen sätter ihop delarna taperat, kraftigt förenklat beskrivet. Då blir det rent automatiskt kanter på dom. Kolla på utube så finns det en del filmer på spömakare som visar hur det går till.

Kommentera

Jag har läst på om splitcane i mängd, och funderat över varför inte runda spön gjorts. Jag får helt enkelt göra något åt det! :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddmördarn Visa inlägg
          Jag har läst på om splitcane i mängd, och funderat över varför inte runda spön gjorts. Jag får helt enkelt göra något åt det! :-)
          Ska du slipa den rund då eller hur ska du gå till väga? Jag tror inte du vinner något på att få den rund.

Kommentera

Däremot så finns det kolfiber spön som liknar splitcane. Harvest spöna t.ex.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Inte slipa rund, bara hyvla kontaktytorna korrekt. På det sättet kan man bevara utsidan helt samt att man får mer styrka per viktenhet mot ett kantigt spö.

Kommentera

Tips. Hör dig för bland splitcane byggarna på Edge forumet. Där kan du ju få bra feedback.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddmördarn Visa inlägg
                  Inte slipa rund, bara hyvla kontaktytorna korrekt. På det sättet kan man bevara utsidan helt samt att man får mer styrka per viktenhet mot ett kantigt spö.

Kommentera

En bra sida av/med en fenomenal splitcane byggare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    150 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X