Neoprensocka i vadare. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Neoprensocka i vadare.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Neoprensocka i vadare.

Har suttit och funderat lite, och har sökt på nätet utan att fina ett liknande ämne som kan besvara min fråga.
    Jag har ett par vadare men mitt fiske kräver väldigt sällan att jag behöver använda dem, men däremot så kräver mitt fiske att jag använder stövlar. Så fick jag en idé. Är det som så att man kan använda vadarskorna som typ stövel om man köper neoprensockar och har i dem, eller dem sockarna är inte vattentäta? Om ni förstår hur jag tänker? För dem stövlarna jag har är powerbootstövlen och den är fruktansvärt varm om det inte är svinkallt ute. Värt att tillägga är att mina vadarskor inte är av modell med filtsula.

De neoren sockor jag har sett är inte vatten täta till 100%.

Men varför inte skaffa ett par vadarstövlar som ett komplement till dina vadar brallor?

Visserligen varmare än det du undrade över? Men ändå kanske ett alternativ?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

varför inte helt enkelt köpa ett par gummistövlar?
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Midjevadare har jag faktiskt funderat på, Scierra har ett par för billig peng. De vadare jag har nu är så jäkla bökigt när man blir tex kissnödig :-) Anledning till att jag vill ha neoprensocka är den att gå långt i gummistövlar är ju ingen hit, och mina vadarskor är ruskigt bekväma och jag är lite snål för att slänga ut ett par tusen på ett par kängor :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
          Midjevadare har jag faktiskt funderat på, Scierra har ett par för billig peng.
          Har ett par sådana. Riktigt nöjd med dem. Kanon när det är varmt eller när man rör på sig mycket

Kommentera

Köp ett par bra stövlar är mitt råd. Stövlar för 100 spänn från ÖB är inte så trevligt att gå i en bit men lägger du några hundra bara så får du säkert ett par bra stövlar som är garanterat vattentäta. Är utan tvekan de mest användbara skodon till fiske tycker jag. Angående att ha neoprensockar i vadarkängorna kanske det funkar. Känns dock lite meckigt, dessutom blir de ju väldigt låga eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
            2 svar
            152 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jansson00  
            Arbetar...
            X