Bra flugask för stora flugor ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra flugask för stora flugor ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra flugask för stora flugor ?

Just nu så har spinnaraskens innehåll hamnat i bra att ha lådan med massa andra prylar för att kunna ha med mig mina baitfish flugor och gäddflugor. Men det måste väl finnas bättre lösning på flugask till större lådor. Ask för vanliga streamers det har jag redan. Men inge bra låda för just baitfish utan att de skulle bli tillplattade.

Nu har man flugorna i en sådan ask som man inte kan ha i fickan på västen/midjebätet utan måste bära den löst med mig.

Hittade denna men den är för stor att ha med sig vid vadning
    http://www.flyfishingmasters.se/Flug...g-Fly-BOX.html
    Senast ändrad av mojoman; 2012-09-28, 06:59.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Ikväll när jag kommer hem ska jag skicka en bild på en ask jag har hemma.. Tror det är något i den stilen du letar efter.
    sigpic

Kommentera

Eller så kan du gå in på flugor.se och kolla in deras gäddfluge-förvaring. Det är en tygportfölj. Kan starkt reklmmendera den också.
      sigpic

Kommentera

Om du inte köper en ask av diedose? Gå till någon second hand butik eller loppis dito och köp ett par VHS video kassett fodral och klistra in litet foam i dem. Sådana fodral, kan du få för mellan 5 och 10 kr på en loppis.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

den från flugor.se har man kikat på men vet inte riktigt om det räcker till riktigt......men väntar på bilden så får man se sen.

Prylbög som man är så funkar inte VHS fodlar för mig, såg det när man googla att man kunde använda det

Men hittar man inge vettigt får man fundera på det alternativet, om det går ner i midjeväskan då
          Senast ändrad av mojoman; 2012-09-28, 10:34.
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Att flugorna plattas till spelar inte så stor roll. Bara att blåsa till dem innan användning.
            Hörs nästa vecka.
            http://www.silverbums.com

Kommentera

Har några pike-wallets från flugor.se. Kör med sexton gäddflugor i varje, men det går i fler. Riktigt smidig förvaring av de större flugorna, som man kan ha i benfickorna på byxorna utan problem. Mellanväggen har även två fickor till tafsar & dylikt. Är däremot ingen höjdare till poppers, så till dem har jag plastlådor. Fiskade gäddflugor ser ut som sk-t tills de hamnar i vattnet igen. Tycker förresten de fiskar bättre när de trasslat till sig lite

Kommentera

Flugasken

Click image for larger version

Name:	_MG_3620.jpg
Views:	1
Size:	395,7 KB
ID:	1764696

Bladet i mitten går att ta bort vilket gör asken till en väldigt mångsidig flugask. Jag har streamers i min och har limmat fast bladet.
                sigpic

Kommentera

Ser lika fin ut som den dubbel sidiga streamer asken jag fick av dig förut.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Dom är riktigt bra alltså! Härligt att du gillar den!
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X