Polariserande glasögon till allround fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polariserande glasögon till allround fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Polariserande glasögon till allround fiske?

Hejsan!

Hade tänkt införskaffa ett par fiskeglasögon för max 200kr gärna med sån lina så att man kan hänga glasögonen runt halsen, kommer inte på vad det heter för tillfället hehe, men ni förstår nog . Finns det några som ni kan rekommendera till allround fiske? Är medveten om att det oftast är olika färger på linser till olika väder situationer. Men om det finns några som fungerar till all sorts väder. Jag fiskar öring/båge, put&take samt åar med rinnande vatten om det nu hjälper er.

Tack!
    Senast ändrad av johanbergqvist; 2017-01-10, 21:54.

Jag kör med med polariserande glasögon som jag köpt från OlssonsFiske som funkar kanon och som kostade under hundringen. Jag har grå lins eftersom att jag bara använder dom vid fiske i solljus. Men om din budget är 200 så kan du ju köpa två par om du vill ha några mot reflexer även när det är mulet. Finns många olika modeller men jag kör denna som täcker av solljuset bra även från sidan:

Kommentera

Här har du sådana glasögon med utbytbara linser. Känner till folk som köpt den här modellen och fått bra valuta för pengarna.

Ett nack band kan du köpa hos optikern.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

ni får ursäkta mig men BUT&TAKE hahahhahahaaa....fasiken va kul

Men om du vill betala lite extra för riktigt bra glasögon kika på ett par LEECH kostar runt 500 men det är det bästa fiske glasögonen jag haft.
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Tack för så många tips! Känns som jag är mest inne på Scotts tips, praktiskt & bra ser det ut av vara..
          Ber om ursäkt för att jag stava fel med 1 bokstav, förstår inte det roliga med det? Att det lät kul, mjooo kanske till en viss del!

Tack!

Kommentera

Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
            Tack för så många tips! Känns som jag är mest inne på Scotts tips, praktiskt & bra ser det ut av vara..
            Ber om ursäkt för att jag stava fel med 1 bokstav, förstår inte det roliga med det? Att det lät kul, mjooo kanske till en viss del!

Tack!
            Tror att han tänkte som jag när jag läste, butt = rumpa. Men du hade ju bara missat mellan p och b men även om det var ett t för lite så såg det lite roligt ut.

Jag har haft två andra dyrare modeller innan men tycker att dom jag har nu är bäst att fiska i eftersom dom täcker av solskenet från alla håll, men det är ju inte snyggaste modellen direkt.

Hoppas du blir nöjd med dom du bestämmer dig för att köpa.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
              Hur fan kunde jag missa den? Årets bästa kommentar på Fiskesnack hahaha

Jag fiskar aldrig But&Take, men sånna med utbyra linser är skitnice...

Kommentera

Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg

Tack!
                Inge illa menat men det kanske är min dåliga humor, tyckte de va skit kul iaf ........ alla kan skriva fel, men detta stavfel blev riktigt kul =D
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

hah, joo får väll hålla med om det lät lite kul heh

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg

Men om du vill betala lite extra för riktigt bra glasögon kika på ett par LEECH kostar runt 500 men det är det bästa fiske glasögonen jag haft.
                    Om man vill gå upp ännu mer i pris så kan man införskaffa sig ett par Oakley med deras angler specific linser, halleluja kan inte använda annat nuförtiden!!!
                    There is no luck in fishing! - Mike Iaconelli

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    190 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                    1 svar
                    308 visningar
                    0 gillar