Erfarenheter Loop Incite 9" klass 5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter Loop Incite 9" klass 5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter Loop Incite 9" klass 5

Hittade ett kit som består av Loop Incite, Loop Xact Composite rulle och Loop Xact Lina WF.

Är det någon som äger detta spö, eller har erfarenheter av det?

Du har PM. Men kort och gott är det pris värda grejor. Och att man är medveten om att nästan alla Loop spön är under klassade och behöver 1 lin klass upp. Iaf. om man nu inte köper en Loop lina?

Edit. Har en snarlik aktion som G. Exceed.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-11, 23:48.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Du har PM. Men kort och gott är det pris värda grejor. Och att man är medveten om att nästan alla Loop spön är under klassade och behöver 1 lin klass upp. Iaf. om man nu inte köper en Loop lina?

Edit. Har en snarlik aktion som G. Exceed.
      Jajjemen! Ja, då förstår jag. Tack ännu en gång! Du kan det här med flugfiske du!

Kommentera

Varsågod.

Ja, litet har jag väl i alla fall snappat upp genom årens lopp?

Kommentera

Farsan har ett sådant spö klass 7, riktig kastkanon enligt mig.

Jock, loop skickar med xact-lina som Är en klass högre en spöt, så deras linor stämmer ej med spöna heller.

Kommentera

Skumt detta med Xact linan. Hade väntat mig att de skulle ha vett att matcha linorna till sina egna spön iaf?

Kommentera

Trodde jag också, misstänker att anledningen till att den känns som en kastkanon är för att det är en högre klass på linan.

Har loops orderlista på mailen, och där står det iallafall att det är en högre klass på linan, så det är inget taget ur tomma luften

Kommentera

Hmm, ja, en något över tung lina ger ju bättre skjuts men kan sluta att vara kul när man kommer över 20 m i kast längder. Den Rio Gold #6 jag köpte för ett par år sedan är ett lysande exempel på detta. I själva verket väger en # 6 sådan lina som en klass 8. Med resultat att inget av mina #5 spön orkar bära linan riktigt över 20 m. Och den landar som en havererad Mås i fuktet.
                Hjälper heller inte att dubbel dra så att skäggstubben ramlar loss.

Kommentera

Så om jag nu ska köpa ett Loop Xact spö i klass 5 så ska jag köpa en lina i klass 4 Xact lina, eller vadå?

Kommentera

Ja, i det fallet att du köper en Xact lina så är det nog bra. Men ta en 4 Cast lina # 6 i stället. Det är mitt tips.

P.s. Kollade på Loop's hemsida med tanke på om de hade några rekommendationer till spöt? Nix! Det gick att klicka på Xact spö och lina. Men då kom det bara upp en skylt som sade "Not found". Man börjar förstå Danielsson som hoppade av Loop och bildade eget om de sköter affärerna så här?
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-12, 19:57.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    411 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    289 visningar