Var kan jag köpa brödflugor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var kan jag köpa brödflugor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    riktigt bröd brukar inte vara så himla dyrt heller.....
    Absolut inte men det flyger lättare av när man kastar med det och sen så blir det ju lite som om att man metar fast med flugspöt.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
      Absolut inte men det flyger lättare av när man kastar med det och sen så blir det ju lite som om att man metar fast med flugspöt.
      Har du testat med rigtigt grovt rågbröd sånt man får doppa i kaffet innan man kan tugga det ?
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
        Har du testat med rigtigt grovt rågbröd sånt man får doppa i kaffet innan man kan tugga det ?
        Gillar fisk kaffe?
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Kroka något bröd och sedan låta det torka på kroken så borde det väl sitta helt okej?

Kommentera

Ursprungligen postat av raketjohan Visa inlägg
            Kroka något bröd och sedan låta det torka på kroken så borde det väl sitta helt okej?
            Med lite lack, lim eller motsvarande borde det funka!

Kommentera

Mistpool har Mc fly foamen: http://mistpool.com/product_info.php?products_id=1261

Oregon cheese, färgen blir nog bra.

På med litet Loon Aquel eller för preparera flugan med Water Shed dagen innan fisket så bör bröd flugan flyta bra.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-30, 14:04.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Sv: Var kan jag köpa brödflugor?

Borde det inte funka med vanlig tvättsvamp som man har till bilen? Airbrusha eller måla med "markers".
                Den har ju rätt struktur.
                Ska prova i morgon. Kanske kommer en bild.

Kommentera

Tvättsvamp suger åt sig vatten. Men man kan säkert preparera den med något flytmedel. Å andra sidan metar man även med sjunkande bröd ibland också...

Kommentera

Det fick bli import av dom. Har som sagt inget material att binda flugor med och inte heller något impregneringsmedel och just nu inte heller någon större lust att börja med det heller, det lär komma i framtiden, men inte just nu. Därav frågan om var det går att köpa sådana flugor inte hur jag gör dem själv på bästa sätt. Vissa av sätten skulle säkerligen fungera det tvekar jag inte en sekund på och jag är tacksam för alla svar jag fick och ska jag binda några själv så tänker jag lätt testa några av de förslag som har dykt upp här.
                    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

haggis82,

vi får posta i tråden om vi får någon fin fisk på brödfluga. Då återstår det att önska: Tight lines & sexy bread flies!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      158 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X