Guideline Epik Pike??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Epik Pike???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline Epik Pike???

Ni som har eller iaf har känt på detta kit va tycker ni?

Flyt lina?

Googlat det mesta ja kan hitta men just omdömen verkar det vara ont om

Är nybörjare så vill ha ett "lättkastat" spö så att säga, sen är det väl så att man behöver inte skicka iväg flugan 7km heller när man fiskar gädda.
    Har ju flytring oxå så får smyga mig på

Ös på med att ni vet eller tror om detta tack!!!

//Mange

Har ingen personlig erfarenhet av just det kitet. Men Guideline gör ju mycket sällan bort sig. Och som Gädd kit betraktat så får du ju mycket för pengarna. Är säkert ingen svår hanterad pinne heller. Ligger väl i Kispiox / EXP 4 klass skulle jag tro? Och det är ju helt o.k. Guidelines spön brukar höra till de mest nybörjare vänliga man kan hitta på marknaden. Guideline Reelmaster rullen, har ju hängt med i många år och är även den prisvärd.

Men köp det här ifrån i stället. Då hinner du nog få paketet innan nästa vinter:

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-20, 12:49.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för svar!!!
      Ja det känns allt som ett vettigt paket, denna gången SKA jag komma igång med gäddfluga!!!
      Får försöka hitta nån/några i närheten att köra med kanske, e det nån som e sugen på en dag eller 2 med en från Götet är det bara att höra av sig, kan lätt tänka mig och åka en bra bit för lite roligt fiske och nya träffa nytt folk!!!
      Men ha i tanken att nu snackar vi nybörjare!!!!

Beställde precis här ifån nu http://www.fishline.se/guideline-epi...oducts_id/883/
      Beställt annat där ifrån tidigare och det har vart bra + några extra flugor och gratis frakt

Blir att köpa krokodilen från flugor.se sen oxå när det kommer in igen!!!

//Mange

Kommentera

tjena också lite sugen på att fastna i gäddfluge träsket Kan du återkomma så fort du känt på prylarna. Vore intressnt och veta hur detta kitt står sig mot det populära vision big daddy.

Kommentera

Jag köpte med ett sånt sett och är hur nöjd som helt. mycket lättkastat, och jag är med nybörjare när det gäller flugfiske, men ja hade inga problem att få ut flugan =) de kanske inte är dom vackraste kasten, men de har ju inget med spöt att göra

Kommentera

Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
            Tack för svar!!!
            Ja det känns allt som ett vettigt paket, denna gången SKA jag komma igång med gäddfluga!!!
            Får försöka hitta nån/några i närheten att köra med kanske, e det nån som e sugen på en dag eller 2 med en från Götet är det bara att höra av sig, kan lätt tänka mig och åka en bra bit för lite roligt fiske och nya träffa nytt folk!!!
            Men ha i tanken att nu snackar vi nybörjare!!!!

Beställde precis här ifån nu http://www.fishline.se/guideline-epi...oducts_id/883/
            Beställt annat där ifrån tidigare och det har vart bra + några extra flugor och gratis frakt

Blir att köpa krokodilen från flugor.se sen oxå när det kommer in igen!!!

//Mange

Varsågod.

Nästa snäpp är ju Vision Big Daddy kitet som ligger på ett betydligt högre pris. Och jag är övertygad om att även efter ett antal säsonger, så kommer du att trivas med att fighta krokodiler på Guideline kitet. Det är egentligen smått fantastiskt att ett så pass gött Gädd kit inte kostar mer än vad ett antal bra set för Harr, båge etc. fiskar normalt kostar. Och ändå håller en juste kvalitet.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-21, 10:09.

Kommentera

Suuuuck och jag som inte skulle köpa mer fiskeprylar !

Kommentera

Glöm inte att delta i flugfisketävlingen för nybörjare när du fått dit kit =D
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                  Suuuuck och jag som inte skulle köpa mer fiskeprylar !
                  Ja du! Undrar hur många gånger man har sagt det?

Litet mer Gädd porr: http://www.youtube.com/watch?v=Fb8IsLIGzCM
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-21, 12:33.

Kommentera

Lätt man samlar på sig för mycket. Sålt av ett spö, fem rullar och ett gäng linor nu i vinter. Så nu finns det plats för något nytt. Är väl inte omöjligt att man hittar något på mässan i april

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    605 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    114 visningar
                    0 gillar