Ursprungligen postat av diedose
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sista fluglinan köpt som inte anger klumpvikt !!
Collapse
X
-
Kan testa o skicka ett mail och se vad de säger, men som sagt linan är kapad i flera omgångar nu. Först korta man ner klumpen med 2m, skulle vägt en bit av linan utan klumpen innan jag gjorde det. Denna 2m bit fungerade som testbit för skarv försök. Sen kapade jag bort hela klumpen och nu fungerar linan. Tror inte det blir återköp men de kanske kommer att skriva klumpvikten på presentation linorna så inte fler gör samma mistag. Sett att de börjat skriva vikten på många av deras linor nuFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
-
Mail skickat till GL och svaret var att de tyckte det vart tråkigt med denna förvirring av aftm klassningen och beklagade sig, de tycker det är tråkigt det som har hänt. No more no less, ingen kompensation eller nått så över 500kr rakt ner i toan.....känns bra. Man bara beklaga när man gjort fel......
tycker jag om guidelines just för tillfället
Kommer att spara snuttarna av linan på väggen som en påminnelse av skiten och servicen
Men berättade om guideline pounch pro linan som jag kapat klumpen på, så att man kan använda 2 taperingar beroende på fisket, vilket de tyckte va en kul ide.............
Senast ändrad av mojoman; 2013-04-04, 06:29.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Tycker att det är trist att GL inte kompenserade dig på något litet sätt iaf? Trodde litet mer om dem än så. Och jag känner igen känslan du har att man har skickat en vacker sant rätt ner i porslins tronen. RIO Gold linan jag köpte till ehem, "extra pris" = 700:- Som sedan visade sig vara över 2 klasser tyngre än uppgivet. Och så började fanskapet dessutom att krackelera i skjut linan efter drygt 2 säsonger uppe på det ingav mig samma känsla.
Nä, ibland har man lätt att hålla sig för skratt.
Förstår att du inte riktigt uppskattade den GL anställdes reaktion på vad du sade om att få 2 st linor i en så att säga.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-04, 10:05.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Tyvärr så gillar jag mycke av GL produkter och saker de har är bra, men kommer att överväga köpen en eller två gånger framöver. I slutändan är det personen jag haft kontakt med som inte har nån form av service sinne. Nu kräver jag inget heller men hade jag vart lite mer insatt i detta när linan inskaffades hade jag vägt klumpen och sen krävt pengarna tillbaka helt klart. Men köper aldrig mer än lina som jag inte vet att den följer aftm klassningen eller har vikten angiven. Står valet mellan vision, loop eller guideline oavsett vad så hamnar GL sist för min del tyvärr. Man är såpass bongstyrig som person att jag kommer undvika dom så gott det går. Man vill inte få svar om man köper nått dyrare av dom som exempelvis vadare. "Ja det är tråkigt att alla inte kommer överens om hur stor storleken M och sko storleken 43 ska vara, tråkigt det där" så står man där med XXL vadare och skor size 36
Nä nu e de nya tag som gäller samt ladda inför helgens första flugtripp till strömmande vatten
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Jo, har man gått på en mina med en tillverkare så blir det den reaktionen att man aktar sig trots att det finns prylar i denne tillverkares sortiment som är bra. Jag är självt väldigt njugg när det gäller vissa märken nu mer av samma anledning som du.
Det gamla ordspråket "Bränt barn skyr elden" har en hel del sanning i sig.
När man ser sådana här trista lin problem som du har råkade ut för med GL linan. Då är man tacksam för att man har snöat in på DT. Där är risken minimal att man får en ankar kätting till lina....Än så länge iaf.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-04, 13:15.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
DT lina hmmmmm joo vision har redan börjat fingra på den med deras DTT variant, en DT lina med 2 olika taperingar.
Man får väl se hur det hela slutar.....blir allt mer vanligt att de märker linorna med vikter så jag tror detta kommer ta över aftm klassen. Om tillverkarna kunde bara komma överens om en standard så skulle det vara bra. Med gram skulle alla va nöjda. För när man väl hittat sin linvikt för spöt skulle det inte vara nån problem att hitta rätt lina när man behöver en nyFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Jo, det är ju sant det, Vision har ju den DT combo linan. Men jag tror inte att den kommer att bli någon större hit. De som vanligtvis köper DT linor är folk som vill köra old style utrustning såsom cane och glasfiber spön. Och de är sällan roade av hybrid linor.
Funderade självt ett tag på DDT'n. Men så insåg jag hur nöjd jag var med standard, DT linans förmåga att rulla ut både sig självt och tafsen rakt och prydligt på vatten ytan.
Håller med. Gram angivelse på både spö och lina vore den rätta vägen. Kan inte förstå att det tar sådan tid att konvertera från AFTM egentligen? Det är ju i stort sett samma sak bara att man anger lin kontra spö klass på ett litet annorlunda sätt.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-04, 13:30.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Vad är en standard DT lina? Finns väl massor av olika taperingar även på DT. Är väl kanon med två taperingar på linan. Tidigt och sent på säsongen, mycket streamer fiske, kort tapering. Resten av säsongen, finfiske låång, tapering. Kan väl inte bli bättreUrsprungligen postat av Jock Scott Visa inläggFunderade självt ett tag på DDT'n. Men så insåg jag hur nöjd jag var med standard, DT linans förmåga att rulla ut både sig självt och tafsen rakt och prydligt på vatten ytan.
Kommentera
-
alla dom där special taperingarna kan tillverkarna spara till WF linorna.....Om nått borde inte få göras om så är det väl DT linorna. De har fungerat kanon förut och de fungerar kanon nu. Finns en uppsjö av WF linor som fungerar kanon till tidigt vår och sen höst fiskeFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Håller med. Skulle bildas en förening som heter "Rör inte DT linorna!" Tyvärr, så har ju DT sjunk linorna den tendensen att de sjunker snabbast på mitten och viker därför ihop sig en del. Men ska man fiska ytliga streamers med en flytande DT? Så går det alldeles utmärkt.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-04, 19:39.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Kommentera